قالیباف در برنامه‌های خود از ظرفیت بازرگانان استفاده می‌کند

۲۲خردادماه،

معاون طرح و برنامه ستاد هواداران قالیباف و مشاور اسبق سازمان توسعه و تجارت ایران گفت: قالیباف برای توسعه روابط اقتصادی با کشورهای دیگر بویژه کشورهای همسایه، برنامه و تیم کارشناسی ویژه‌ای دارد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدرضا نوایی لواسانی در جمع تعدادی از بازرگانان و صادرکنندگان نمونه با بیان اینکه “اقتصاد مقاومتی بدون جهاد اقتصادی تحقق نمی­‌یابد”، افزود: تجربه ثابت کرده بازرگانان ایرانی با اعتقادی که به ایران اسلامی دارند بهترین رزمندگان این جبهه مقاومت اقتصادی می باشند. ما در ایران صادرکنندگان نمونه­‌ای داریم که حتی در بسیاری از موارد برای حفظ آبرو و شأن کالای ایرانی ضررهای مالی را به جان خریدند.

وی با تاکید بر قابلیت‌های تجاری ایران اظهار کرد: با وجود اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در جهت توسعه روابط بازرگانی هر ساله قدم‌های بسیاری برداشته شده است و این مقوله به سرعت در حال پیشرفت است، ولی بر این باورم که ظرفیتهای کمی در این حوزه آزادسازی شده است.

معاون طرح و برنامه ستاد هواداران قالیباف، سبب ضعف‌های صادرات را عدم اجرای قوانین و ندادن امتیازات به موقع و دقیق صادرات دانست و خاطرنشان کرد: اگر همین قوانین تشویقی برای صادرات به موقع و صحیح اجرا شود، جهش حداکثری به سمت تولید و صادرات خواهیم داشت. باید در حوزه اقتصاد اتاق فکری متشکل از همه بازرگانان با هر سلیقه سیاسی داشته باشیم و آقای قالیباف قصد دارد در برنامه­‌های خود از ظرفیت این عزیزان استفاده کند.

وی تاکید کرد: بازرگانان شیعه در کشورهای مختلف بدون هیچ ارتباط زنجیره­‌ای با هم در حال کار می باشند که اگر این حلقه ارتباطی بین این عزیزان ساخته شود بسیاری از مشکلات فعلی و افتصادی واردات و صادرات حذف می­‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.