قتل دختربچه ۶ ساله برای ۷ گرم طلا / چاه کن به چاه افتاد

۳۰م دیماه ،

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی از دستگیری قاتلی که به خاطر هفت گرم طلا‌های دختر بچه شش ساله‌ای در تبریز، او را به قتل رسانده بود، خبر داد.

 
 
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، قنبر مداحی اظهار کرد: به دنبال گزارش دریافتی مبنی بر اینکه دختربچه شش ساله ای در محله “آناخاتون” تبریز به خانه بازنگشته، پلیس مامور رسیدگی به این اتفاق شد.
 
وی افزود: پلیس طبق روال اعلام مفقودی‌ها در ۲۴ ساعت اولیه احتمال گمشدن یا تصادف را می‌دهد و بعد از استعلام از بیمارستان‌ها، پلیس و بهزیستی احتمال قتل را داده و وارد فاز عملیاتی می‌شوند.
 
مداحی گفت: متاسفانه این دختر شش ساله در بیستم و یکم دی امسال توسط مرد ۳۳ ساله‌ای بعد از سرقت هفت گرم طلا با شال‌گردن خودش به قتل می‌رسد.
 
رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی به تشریح نحوه قتل این دختربچه پرداخت و تصریح کرد: طبق اعترافات قاتل و شواهد امر، روز پنج‌شنبه بیست و یکم دی « زهراـ د» شش ساله ساکن «آناخاتون» از روستا‌های تبریز که اخیراً به این شهر الحاق شده و هر روز به مهد‌کودک می‌رفته، به دلیل تعطیلی مهدکودک در خانه مشغول بازی بوده که از مادرش پول می‌گیرد و برای خرید ذرت به مغازه محله می‌رود.
 
وی افزود: این دختربچه شش ساله بعد از خرید و هنگام برگشت به خانه گم شده و نمی‌تواند خانه را پیدا کند و آغاز به گریه کردن می‌کند.
 
مداحی ادامه داد: در این هنگام یکی از عابران که مردی ۳۳ ساله و ساکن محله “آناخاتون” بوده از این دختربچه می‌پرسد برای چه گریه می‌کند که وی در جوابش می‌گوید خانه‌ را گم کرده‌ام و با قول اینکه بیا تو را به خانه‌اتان ببرم، با قاتل راهی می‌شود.
 
مداحی تصریح کرد: این مرد بعد از آنکه این دختربچه را به خانه خود می‌برد، بعد از سرقت النگو و گوشواره این دختربچه که جمعاً حدود هفت گرم وزن داشته، از ترس اینکه چون ساکن این محله بوده توسط این دختربچه بعداً شناسایی نشود وی را به قتل می‌رساند.
 
وی خاطرنشان کرد: قاتل به نام « دال –الف» دختربچه را با شال گردنش خفه کرده و در داخل گونی گذاشته و به دلیل تعطیلی آخر ماه صفر و نبود همسرش در خانه، جنازه این دختر را در خانه نگه می‌دارد.
 
وی افزود: پس از اینکه همسر قاتل از وی می‌خواهد به تبریز آمده و وی را از خانه پدرش بازگرداند، جنازه دختربچه شش ساله را که در گونی نگه داشته بوده از خانه خارج کرده و در اطراف محله “آناخاتون” رها می‌کند.
 
وی اضافه کرد: در این مدت پدر و مادر این دختر بچه اطلاعیه‌هایی برای پیدا شدن کودکشان در اماکن عمومی منطقه نصب کرده بودند که قاتل پس از ملاحظه این حرکت‌ها با شماره تلفنی که در این اطلاعیه اعلام شده بود تماس گرفته و به مادر این دختربچه محل جنازه را اعلام می‌کند.
 
مداحی گفت: جنازه این دختربچه بیست و پنجم دی در منطقه “آناخاتون” تبریز کشف می‌شود و براساس شواهد به دست آمده در مدت دو ساعت هویت قاتل شناسایی شده و در عرض ۲۴ ساعت این قاتل دستگیر می‌شود.
 
رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: این دختربچه شش ساله تنها فرزند این پدر و مادر بود و قاتل نیز ۳۳ ساله بوده وشغلش “چاه کن” بوده است.
 
رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی، از خانواده‌ها خواست کودکان خود را با طلاجات تزئین نکنند و به کودکان خود آموزش دهند به اشخاص غریبه اعتماد نکنند.
 
مداحی، به مجرمان و خاطیان نیز اخطار داد پلیس و قوه قضائیه با شدت هر چه تمام با آنان برخورد خواهد کرد.
 
وی از دستگاه قضایی اشد مجازات را برای قاتل خواست و اظهار امیدواری کرد که در صدور حکم قاتل این دختربچه تسریع شود.
 
والدین دختربچه شش ساله که در محل مصاحبه رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی با خبرنگاران حضور داشتند ضمن تقدیر و تشکر از عوامل پلیس که سریعاً قاتل دخترشان را پیدا کردند، از قوه قضائیه خواستند سریعاً اشد مجازات را برای قاتل دخترشان صادر و آن را اجرا کند تا درس عبرتی شود و زهرای دیگری به این سرنوشت دچار نشود. /ل


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.