جست‌وجوی بی‌سابقه برای یافتن دختر بچه پنج ساله

حادثه > خارجی– گروه حوادث:
با گذشت شش روز از ناپدید شدن دختربچه پنج ساله‌ای در انگلیس، پلیس یک مظنون را در این رابطه دستگیر کرد.

عملیات جست‌وجو برای یافتن این دختربچه که به بیماری مبتلاست و هر روز باید قرص‌های مخصوصی را مصرف کند، یکی از بی‌سابقه‌ترین عملیات‌های جست‌وجو در منطقه ولز لقب گرفته و جنجال زیادی را در این کشور به راه انداخته است.ناپدید شدن دختربچه پنج ساله که آپریل جونز نام دارد این روزها در صدر اخبار داخلی رسانه‌های انگلیس قرار گرفته و واکنش‌های بسیاری را از سوی مسئولان به همراه داشته است.

دیوید کامرون، نخست‌وزیر این کشور با ارسال پیامی برای خانواده آپریل گفته است: «دلم به‌شدت به درد آمده و با خانواده آپریل همدردی می‌کنم. چنین اتفاقی برای هر خانواده‌ای کابوس است. از همه می‌خواهم هرچه را که می‌دانید، دیده‌ یا شنیده‌اید با پلیس مطرح کنید. به این خانواده یاری رسانید تا فرزند محبوبشان را پیدا کنند.»

ماجرای ناپدید شدن مرموز آپریل‌جونز به شش روز پیش بر می‌گردد. این دختربچه پنج ساله که اهل شهر میخین‌‌لث در ولز است آخرین بار زمانی دیده شد که در خانه زن همسایه، در حال بازی با دو کودک او بود. این زن مدتی است که از شوهرش جدا شده و به همراه دو کودکش در نزدیکی خانه پدر و مادر آپریل زندگی می‌کند. برخی از شاهدان به پلیس گفتند شبی که دختربچه پنج ساله ناپدید شد، شوهر سابق این زن به نام مارک بریجر ۴۶ ساله را دیده‌اند که در اطراف خانه همسر سابقش، جایی که آپریل در آنجا در حال بازی بود، پرسه می‌زده‌است.

با این اطلاعات، مأموران پلیس مرد ۴۶ساله را به‌عنوان تنها مظنون این پرونده دستگیر کردند و او را تحت بازجویی قرار دادند. مرد میانسال اما درحالی‌که منکر هرگونه اطلاع از سرنوشت دختربچه ناپدید شده است اظهار بی‌گناهی می‌کند و می‌گوید که نمی‌داند چه بلایی بر سر دختربچه آمده است.

در حال حاضر پلیس احتمال می‌دهد که آپریل قربانی آدم ربایی شده و به قتل رسیده است. با این حال ده‌ها تیم جست‌وجو از مردم محلی گرفته تا مأموران پلیس، تلاش می‌کنند تا جسد او را پیدا کنند. تصاویر منتشر شده در خبرگزاری‌ها و رسانه‌های انگلیس نشان می‌دهد که جست‌وجو در رودخانه، دشت و خانه‌هایی که احتمال می‌رود جسد دختربچه ناپدید شده در آنجا دفن یا رها شده باشد ادامه دارد و این در حالی است که حتی جست‌وجوگران نیز امیدی به زنده‌پیداکردن او ندارند. مردم شهر میخین‌لث و تیم‌های جست‌وجو برای ابراز همدردی با خانواده آپریل از روبان‌های صورتی استفاده می‌کنند چراکه صورتی، رنگ مورد علاقه دختربچه ناپدید شده بوده است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.