کاهش تلفات جانی در محورهای پر تردد استان فارس

طرح بخشنده کردن جاده ها در راستای کاهش تصادفات محورهای پر تردد استان فارس در حال اجراست.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، عزیزا… روشن با اعلام این خبر گفت: بر اساس این طرح اگر خطای رانندگی ناشی از خستگی یا خواب آلودگی منجر به خروج خودرها از جاده و واژگونی آنها و در نتیجه مرگ رانندگان می شد، با اجرای این طرح، جان آنها را نجات داده و از دست رفتن جان رانندگان را تبدیل به خسارت به خودروهایشان می کنیم.
مدیر راهداری این اداره کل اظهار داشت: محور شیراز-اصفهان یکی از محورهای پر ترددی است که به دلیل یکسان و یکنواخت بودن از یک سو امکان خواب آلودگی رانندگان را بالا می برد و از سوی دیگر وسوسه سرعت در رانندگان را ایجاد می کند.
مهندس روشن افزود: به همین دلیل در این محور طرح بخشنده کردن را در دستور کار قرار دادیم و با اصلاح شیب شیروانی در نقاط کارشناسی شده این طرح را اجرا کردیم و آرامسازی مسیر را انجام دادیم.
وی ادامه داد : با اجرای این طرح حتی اگر ماشینی از مسیر منحرف شود، امکان خطر جانی بسیار پایین می آید.
عزیزا… روشن هم چنین گفت : معتقدیم جریمه یک تخلف رانندگی مرگ نیست که با اجرای طرح بخشنده کردن جاده ها درصددیم خسارات جانی مردم و مسافران کاهش دهیم.
مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان فارس خاطرنشان ساخت : در اکثر حوزه های استان فارس که پر تردد هستند این طرح به صورت مقطعی اما گسترده در حال اجراست.
روشن در پایان گفت: همکاران اداره کل راه و شهرسازی استان فارس به ویژه راهداران با استقرار در جاده های همواره در تلاش اند تا اتفاقی برای مردم رخ ندهد و در نهایت از جاده های ایمن و روان برخوردار باشیم.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.