کاهش ۵۰ درصدی تلفات جانی گودبرداری های ساختمان

۱۰اردیبهشت،

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران،گفت: از ابتدای اجرای نظارت بر گودبرداری های ساختمان، کاهش ۵۰ درصدی تلفات جانی در این بخش داشته ایم.

به گزارش Consbank، به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ غفرانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، با بیان اینکه ساخت و ساز در کشور به عنوان سرمایه های ملی تلقی می شود، گفت: منابع مالی و انسانی بسیاری درگیر ساخت و ساز می باشند که همین امر سبب می شود که نگهداری و کاهش هزینه در آن رعایت شود.

وی در ادامه افزود: عقل و منطق در این زمینه حکم می کند که از ابزارهایی استفاده شود که زمینه را برای کاهش سرمایه های ملی فراهم کند که این امر در کشورهای پیشرفته مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در ادامه یادآور شد: اقدامات موثری در رعایت قواعد مهندسی صورت گرفته تا منابع ملی در بخش ساختمان کشور حفظ شود.

غفرانی در ادامه تصریح کرد: در سال ۱۳۷۴ مجلس قانون نظام مهندسی ساختمان استان تهران را تصویب کرد که در این قوانین مصوب شده منافع اشخاص و منافع ملی مورد توجه بسیار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه قانون نظام مهندسی تاکنون خوب تدوین شده و مسائل کارشناسی در آن بسیار رعایت شده است، افزود: آئین نامه قانون نظام مهندسی باید توسط وزارت راه و شهرسازی رعایت شود و پاسخگوی نیاز جامعه مهندسان باشد.

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص کاهش تلفات جانی ناشی از گودبرداری های ساختمان، گفت: از ابتدای امسال که ناظران مهندس و گودبرداری ها افزایش یافته، کاهش تلفات جانی بسیاری داشته ایم.

وی در ادامه افزود: حضور مهندسان ناظر در گودبرداری های ساختمان، منجر به کاهش عوارض و تلفات جانی تا ۵۰ درصد شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، در ادامه یادآور شد: امسال هیچ تلفات جانی از گودبرداری های اشتباه نداشته ایم.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.