لاریجانی: اخلال در وضع اقتصادی شگرد دشمن است(۳ و پایانی)

تهران / واحد مرکزی خبر / مکتوب /۰۷/۲۳
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود گفت: درس دیگر مقام معظم رهبری در اخلاق سیاسی، جلوگیری از فرهنگ تمجید و مبالغه گویی بود که بسیار حکیمانه و خیرخواهانه بیان شد .
به گزارش خبرنگار ما، علی لاریجانی در آغاز جلسه امروز مجلس شورای اسلامی افزود: این ، تفاوت ولایت در تفکر اسلامی را با سلطه سیاسی سایر مکاتب نشان می دهد که در مکتب های سیاسی غربی و شرقی با پول و امکانات شرایط تمجید گویی را فراهم می کنند اما در مدرسه ولایی فرهنگ پرهیز از این امر توصیه می شود و در همه سطوح باید به او توجه شود.
وی اضافه کرد: انذار رهبر معظم انقلاب در این زمینه باید به فرهنگ مسلط سیاسی و دینی در کشور تبدیل شود.
لاریجانی در ادامه گفت: این معنا که ملت ایران اکنون در یک عرصه بزرگ رویارویی و نبرد اراده ها قرار دارد ارزیابی دقیقی از شرایط را بیان می کند.
وی افزود: مخفی شدن دشمن پشت تحریم ها آن هم به دلیل توان هسته ای کشور اقدامی فریبکارانه است و نباید در دام آنها افتاد و هرگونه علامت ضعف در این زمینه به ویژه به آمریکایی ها چه با ادبیات سیاسی و چه رفتار اقتصادی عزم آنها را در دشمنی افزایش می دهد.
لاریجانی گفت: در این راه بصیرت داشتن، تحلیل روشن و متحد بودن و مقتدر و قوی عمل کردن در مقابل دشمنان ، غافل نشدن از شگرد آنان و تبعیت از ولی امر، مکر دشمنان را بر ملا می کند.
وی افزود: از اهم اقتدار در این زمان ، توجه به بهبود شرایط اقتصادی کشور است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون ایران از وزانت خوب سیاسی در منطقه برخوردار است و شگرد دشمن ایجاد اخلال در وضع اقتصادی ماست و به این نکته باید توجه داشت که امروز بازدارندگی در رفتار ماجراجویانه بین المللی آمریکا از حوزه سیاست خارجی آغاز نمی شود.
لاریجانی افزود: تصور نشود نرم اندیشی در مقابل روحیه استکباری به تغییر در شرایط می انجامد بلکه با تقویت اقتصاد ، تولید ملی ، کنترل تورم و افزایش اشتغال ، بازدارندگی دشمن در حوزه سیاست خارجی به بار می نشیند.
وی گفت: به تعبیر دیگر رنگ پریدگی اقتدار کاذب آمریکا را با استقلال اقتصادی می توان محقق کرد.
لاریجانی افزود: مجلس شورای اسلامی از هدایت های بموقع و ارزشمند و همه جانبه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای سپاسگزاری و این مجموعه را برای بهبود شرایط امروز ایران راهگشا تلقی می کند .
وی اضافه کرد : نمایندگان و کمیسیون های مجلس در تحقق آرمان ها و شعارهای انقلاب که پیشرفت اسلامی ، عدالت علوی و عزتمندی در مقابل استکبار و تبعیت از ولی امر ارکان آن است، مصمم هستند و با همفکری نخبگان کشور و همدلی با سایر قوا، پیگیر آن خواهند بود .
لاریجانی در پایان با تسلیت درگذشت آیت الله انواری گفت: وی یکی از پیشکسوتان مبارزه با رژیم شاه و السابقون در نهضت امام خمینی (ره) بود که بیش از یک دهه از عمر خود را در زندان و سیاهچال های رژیم شاه گذراند.


IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.