لاریجانی: اصلاحات دموکراتیک در سوریه با توپ و تانک برقرار نمی‌شود

۰۸م آذر ،

به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک خبری با عصامه نجیفی همتای عراقی خود، گفت: عراق کشور مهمی در منطقه است که از ساختار دموکراتیک برخوردار بوده و امروز ظرفیت بزرگی برای نقش آفرینی در منطقه دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، همکاری‌های تهران و بغداد را همه جانبه خواند و افزود: روابط پارلمانی ایران و عراق به تقویت تعاملات دوجانبه کمک خواهد کرد.

وی با بیان این که همکاری‌های مشترک در زمینه مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و پارلمانی ظرفیت بسیار خوبی برای حل مشکلات منطقه به وجود می‌آورد، تصریح کرد: امروز دربارهٔ موضوعات مختلفی از جمله همکاری‌های بین‌المجالس آسیاسی و اسلامی گفتگو کردیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس در ادامه با اشاره به تحولات فلسطین، گفت: امروز بسیار خوشحالیم که مردم فلسطین توانستند با شجاعت کمر رژیم صهیونیستی را بشکنند و افتخار می‌کنیم که از مجاهدان فلسطینی و نیروهای مقاومت حمایت کردیم.

لاریجانی با بیان اینکه دربارهٔ مسائل مهم داخلی و منطقه‌ای گفتگو شد، افزود: مسیر منطقه به سمت اراده ملت‌ها سوق پیدا می‌کند، نه مسیری که دولت‌های خارجی و بعضی کشورهای ماجراجوی منطقه با رفتاری نادرست دنبال آن می باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات سوریه، گفت: باید در سوریه اصلاحات دموکراتیک صورت بگیرد و اختلاف ما با بعضی از کشورها دربارهٔ موضوع سوریه بر این است که آنها معتقدند با تانک و اسلحه در این کشور دموکراسی برقرار می‌شود و ما مخالف نظرآنها هستیم چون اقدام بعضی کشورها در سوریه سبب رشد تروریست‌ها می‌شود.

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.