لاریجانی: اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به رفع بحران قره باغ

۰۹اردیبهشت،

علی لاریجانی در دیدار با ˈرامیز مهدی افˈ دبیر شورای عالی امنیت ملی آذربایجان با اشاره به اشتراکات متعدد فرهنگی ، دینی و جغرافیایی ، روابط بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را برادرانه و دوستانه خواند و افزود: مردم و مسوولان دو کشور همسایه و مسلمان با یکدیگر احساس قرابت و دوستی عمیقی دارند که باید هر چه بیشتر گسترش یابد.

وی با تاکید بر اهمیت بهره گیری از ظرفیت های قابل توجه در روند بسط مناسبات فیمابین در زمینه های گوناگون سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی اظهارداشت: مجلس شورای اسلامی از هر رویکرد مناسب برای افزایش همکاری ها و روابط بین دو کشور در راستای احترام متقابل و منافع مشترک حمایت می کند.

لاریجانی ادامه داد: پیشرفت و سعادت مردم جمهوری آذربایجان همراه با استقرار ثبات و حفظ استقلال و حاکمیت ملی این کشور آرزوی دیرینه ماست و ما در دوستی با جمهوری آذربایجان ثابت قدم هستیم.

ˈرامیز مهدی افˈ دبیر شورای امنیت ملی جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به تهران، از جمهوری اسلامی ایران به عنوان دوست و برادر جمهوری آذربایجان نام برد و گفت: مردم جمهوری آذربایجان و ایران را ریشه های تاریخی عمیق به یکدیگر پیوند داده است و تاریخ این کشور بخش مهمی از تاریخ عمومی ایران به شمار می آید.

وی افزود: اشتراکات تاریخی ، جغرافیایی دینی و فرهنگی در کنار منافع و ظرفیت های فراوان بستر مناسبی برای گسترش بیش از پیش مناسبات و همکاری های فیمابین فراهم ساخته است که باید کاملا مورد استفاده قرار گیرد.

دبیر شورای امنیت آذربایجان اظهارداشت: پیشرفت و رفاه مردم جمهوری اسلامی را در کنار احترام به استقلال و حاکمیت ارضی آن، آرزوی قلبی خود می دانیم و بر این باوریم که از هیچ تلاشی برای تحقق حداکثری ظرفیت افزایش دوستی ها و همکاری های فیمابین نباید فروگذار کرد.

وی ادامه داد: یقینا بعضی کشورها در خارج از حیطه روابط مبتنی بر حسن همجواری دو کشور سعی در ایجاد اختلال در روابط دوستانه دو کشورمسلمان وهمسایه جمهوری آذربایجان و ایران دارند که باید آنها را به حاشیه راند و در اندیشه تعمیق پیوندهای دوستی بین دو کشور بود.

مهدی اف ضمن تقدیر از مساعی جمهوری اسلامی ایران در جهت حل و فصل موضوع اختلافات ارضی جمهوری آذربایجان با ارمنستان در همسایگی این کشور خواهان استمرار این همکاری ها تا رفع کامل این موضوع شد.

رییس مجلس شورای اسلامی در این دیدار از همتای آذری خود برای سفر به جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.