لاریجانی: تأکید ایران و لبنان بر تقویت مقاومت / نبیه بری: توافق هسته‌ای ایران، توافق بزرگ عصر ماست

اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،‌ علی لاریجانی پس از دیدار با رئیس پارلمان لبنان در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت:‌ خرسندیم رئیس پارلمان لبنان به ایران آمده است،‌ لبنان کشور دوست و برادر ایران است.  
 
وی افزود:‌ روابط ما با کشور لبنان در عرصه‌های مختلف نزدیک است و این کشور با وجود آنکه کوچک است ولی درخشندگی بسیاری در مقاومت داشته که همواره مورد توجه کشورهای اسلامی بوده است.  
 
رئیس مجلس تصریح کرد: خوشبختانه رئیس پارلمان لبنان در زمان خوبی به ایران سفر کرده که مردم ایران از موضوعات مختلف مخصوصا موضوع هسته‌ای خوشحال می باشند.  
 
لاریجانی ادامه داد: همچنین امروز فرصتی بوجود آمد تا با رئیس پارلمان لبنان به خدمت مقام معظم رهبری برسیم و با ایشان ملاقات داشته باشیم،‌ این مذاکره بسیار سازنده بود و توانستیم دربارهٔ روابط دوجانبه و همه مسائل مهم منطقه رایزنی مشترکی داشته باشیم.  
 
وی اظهار کرد:‌ نگاه ما و تقویت مقاومت و حل مسائل پیچیده منطقه بسیار به هم نزدیک است و ما آرزو می‌کنیم سفر رئیس‌ پارلمان لبنان به ایران سفر پرخیری باشد و سبب توسعه روابط دو کشور شود.  
 
در ادامه نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در جمع خبرنگاران گفت: از آغاز این دیدار فرصت گرانبهایی به دست آمد تا بتوانیم با رهبر انقلاب دیدار پرباری داشته باشیم و در این دیدار دربارهٔ همه مسائل منطقه بحث و رایزنی کردیم.  
 
رئیس پارلمان لبنان افزود: هم دربارهٔ مسائل حساس منطقه و هم مسائل دو کشور بحث و گفتگو کردیم.  
 
وی همچنین اتفاق تروریستی رخ داده در سفارت ایران در لبنان را تسلیت گفت و ادامه داد: این اتفاق بسیار دردناک و اسفناک بود و می‌خواهم از فرصت بوجود آمده استفاده کنم و به رهبری و مردم ایران تسلیت بگویم.  
 
نبیه بری اظهار داشت: توافق بزرگ عصر ما یعنی موضوع هسته‌ای ایران صورت گرفته و این نشان‌دهنده آن است که ایران توانست با صبر وصف‌ناپذیر و با تدبیر و شجاعتی که به خرج داده به این موهبت دست یابد.  
 
رئیس پارلمان لبنان تصریح کرد: می‌توان از این موضوع استفاده کرد و در حل و فصل موضوعات دیگر از آن بهره گرفت.  
 
وی تاکید کرد: همچنین در بازگشت به کشورم کاربرد این صبر و تحمل را در مسائل مهم مورد توجه قرار می‌دهم و همچنین در دیدارهای دیگرم که با مقام‌های ایران خواهم داشت، موضوعات مختلفی مانند پرونده سوریه و رابطه ایران با کشورهای عربی دیگر را بررسی خواهیم کرد.  
 
نبیه بری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه گروهی و با چه هدفی عملیات تروریستی در سفارت ایران را انجام داده، گفت:‌ این انفجار بدون استثنا توسط همه طوائف و فرقه‌ها و مردم لبنان محکوم شده است، بانی این عملیات تروریست‌های القاعده می باشند که دو نفر از آنها شناسایی شدند، یک نفر لبنانی و یک نفر فلسطینی است.  
 
لاریجانی در پاسخ به اظهارنظر رئیس پارلمان لبنان در خصوص پیروزی هسته‌ای ایران گفت: نظر نبیه بری نظر عمیقی است و ایران نگاه دوستانه‌ای به کشورهای عربی و اسلامی دارد هر چند که گاهی بعضی از گروه‌ها اختلافاتی را ایجاد می‌کنند ولی باید از فرصت بوجود آمده برای حل مسائل منطقه‌ای بهره گرفت و جمهوری اسلامی ایران با آغوش باز رابطه‌اش با کشورهای عربی را می‌پذیرد. 

انتهای پیام/  
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.