ملاقات سفیر ایران با رییس مجلس لبنان

۰۱ تیرماه ۱۳،

غضنفر رکن‌آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت با نبیه‌بری، رییس مجلس لبنان ملاقات و دربارهٔ تحولات منطقه و روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نبیه بری، رییس مجلس لبنان با تبریک مجدد انتخاب دکتر حسن روحانی اظهار کرد: شخصیت معتدل دکتر روحانی سبب گشوده شدن فضای تازهی از تعاملات با کشورهای منطقه و جهان خواهد شد. مردم ایران با حضور گسترده خود پای صندوق‌های رأی حماسه‌ای را خلق کردند که در هیچ جای جهان سابقه نداشته و این حضور مردم بیانگر اوج دموکراسی واقعی در ایران است.

رییس مجلس لبنان با اشاره به فتنه انگیزی‌های دشمنان در عرصه‌های مختلف مذهبی و طائفه‌یی بر ضرورت تقویت وحدت ملت‌های منطقه تأکید ورزید و با اشاره به منش دکتر روحانی اظهار کرد: این روحیه اعتدال فرصت مناسبی در برابر دیگر کشورهای منطقه جهت تقویت روابط خود با جمهوری اسلامی ایران در راستای منافع کلان ملت‌های منطقه و در چارچوب حل مشکلات منطقه توسط دولت‌های منطقه، قرار خواهد داد.

نبیه بری با اشاره به تحولات سوریه بر ضرورت تسریع در حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه تأکید و اظهار کرد: تداوم بحران در سوریه سبب ناامن شدن دیگر کشورهای منطقه شده و زمینه را برای گسترش افکار افراطی فراهم خواهد کرد.

غضنفر رکن‌آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز با اشاره به تحولات منطقه و ضرورت تقویت وحدت ملت‌های منطقه در جهت بی اثر کردن توطئه‌های دشمنان، افزود: ثبات و استقرار لبنان اولویت اساسی جمهوری اسلامی ایران بوده و تقویت روحیه مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت از مقاومت از اصول تغییر ناپذیر جمهوری اسلامی ایران است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و خلق این حماسه سیاسی بزرگ توسط ملت ایران به عنوان بزرگ‌ترین اتفاق دمکراتیک جهان را فرصت مناسبی برای ملت‌های منطقه و دولت‌های متبوع آن‌ها در جهت تعدیل سیاست‌های خود در گسترش همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران دانست.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.