لاریجانی: تعهدات طرف پاکستان عملیاتی نشده است

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

نوشته شده در تاریخ ۱۴/آذر/ – ۱۲:۰۱ و در حوزه های سیاسی – ۰ نظر

” گاز ” محور مذاکرات رئیس مجلس در پاکستان؛

خبرگزاری : رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز با رئیس جمهور پاکستان دیدار کرد. افزایش مبادلات اقتصادی، خط لوله گاز، مباحث مرزی دو کشور و گسترش تعاملات پارلمانی از مهمترین محورهای این گفت‌وگو بود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا در دیدار علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، با ممنون حسین، رئیس جمهور پاکستان، بر افزایش مبادلات اقتصادی تأکید شد.

همچنین موضوع خط لوله گاز از مهمترین موضوعاتی بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بیان شد که تنها تعهد پاکستان عملیاتی نشده است.

بر اساس این گزارش، امنیت مرزها و گسترش تعاملات و تبادل تجربیات پارلمان‌های ایران و پاکستان از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

همچنین  لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس سنای پاکستان با بیان اینکه تردیدی نیست که روابط بین ایران و پاکستان صمیمانه و برادرانه است، افزود: اگر ملاحظه کنید متوجه خواهید شد که هر دولتی که بر سر دو کشور روی کار می‌آید روابط نزدیکی را با یکدیگر برقرار می‌کنند.

وی یادآور شد: سطح روابط اقتصادی دو کشور متوسط است که این خوب نیست و باید تقویت شود. ما علاقه‌مند به ایجاد روابط تجاری با پاکستان هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه “خرید گاز به نفع کشور پاکستان است”، یادآور شد: این اقدام باعث می‌شود انرژی خوبی برای مردم کشور فراهم شود.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.