لاریجانی: ۶ هزار میلیارد تومان برای درمان رایگان اختصاص یافت

به گزارش ایرنا، دکتر’علی لاریجانی’ شامگاه یکشنبه که در مراسم نخستین جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده های علوم پزشکی سخن می گفت، افزود: امیدواریم که این اعتبار بدرستی ودر جایگاه خود هزینه شود.

وی خطاب به دانش آموختگان دانشکده های علوم پزشکی افزود: امید است با ورود به جامعه به عنوان یک حکیم، فرد شایسته ای در اجتماع باشید.

لاریجانی همزمانی شب مبعث حضرت محمد(ص) با نخستین جشن فارغ التحصیلی دانش اموختگان دانشکده های علوم پزشکی تهران را به فال نیک گرفت و افزود: مسیر هدایتی که پیامبر اسلام (ص) برای بشر بوجود آورده است، مسیری است که انسان را از سمت ظلمت و تاریکی به سمت نور می برد.

وی با اشاره به اینکه چگونه می تواند یک جامعه سالم باشد، گفت: شما عزیزان دارید وارد جامعه می شوید و این مسئولیت بزرگی است و این شما هستید که جامعه را به سلامت و پیشرفت می رسانید.

لاریجانی با بیان اینکه بخشی از تفکر اسلامی به حکمت شما بستگی دارد، افزود: در واقع وقتی شما با یک بیمار مواجه می شوید باید همه وجوه آن را در نظر بگیرید، لذا مسئولیت بزرگی دارید.

وی به حرمت و قداست دانش اموختگان اشاره کرد و افزود: هم جامعه باید قدر شما را بدانند و هم شما باید قدر این جامعه را بدانید، چرا که این جامعه است که این نقش را به شما داده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که پزشکی باشید که از تمام جهات مختلف بر بیمار اشراف داشته باشد، ‌افزود: سمبل شما باید ابوعلی سینا باشد که طبیب حاذقی بود و جایگاه مرتفعی داشت.

وی که در حضور ‘مرضیه وحید دستجردی’ وزیر بهداشت و درمان و اموزش پزشکی و ‘باقر لاریجانی’ رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران سخن می گفت، افزود: وزارت بهداشت از اینکه تلاش کرد دانشگاه علوم پزشکی در ابعاد مختلف رشد کند، این باعث افتخار ماست و امید است در اینده شاهد پیشرفت بیشتر این دانشگاه باشیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از چیزهایی که ما روی آن تاکید داریم، پزشک خانواده است، گفت: همانگونه سرکار خانم وحید دستجردی بر این مسئله اهتمام دارد به مسئله امیدواریم تا بیماران بتوانند به راحتی در خانه خود با پزشک خانواده درمان شوند.

در این مراسم علاوه بر خانم دکتر’وحید دستجردی’ وزیر بهداشت و درمان و اموزش پزشکی و مسولان این دانشگاه و برخی از استادان و اعضای هیات علمی دانشکده های علوم پزشکی تهران و خانواده های دانش اموختگان حضور داشتند.

همچنین در این مراسم به تعدادی از دانش اموختگان هدایایی به رسم یاد بود از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر بهداشت و درمان و اموزش پزشکی اهدا گردید.

در این مراسم ابتدا دکتر ‘باقر لاربجانی’ رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و همچنین خانم دکتر’وحید دستجردی’ وزیر بهداشت و درمان و اموزش پزشکی سخنانی را پیرامون فعالیت های علمی دانشکده های علوم پزشکی و دیگر فعالیت های رشته های تخصصی این دانشکده ها به تفصیل سخن گفتند.

در پایان این مراسم جمعیت حاضر در محل دانشگاه علوم پزشکی تهران شاهد اتش بازی و نور افشانی به مناسبت نخستین جشن فارغ التحصیلی دانش اموختگان دانشکده های علوم پزشکی تهران بودند.

۱۵۳۷/۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۸۲۸۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.