دولت یک ریال به بخش سلامت اختصاص نداد

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ممتاز نیوز در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،
ممتاز نیوز: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: دولت در سال جاری باید حداقل دو هزار میلیارد تومان به بخش سلامت اختصاص می‌داد اما تاکنون یک ریال از این مبلغ را نداده است.

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از جام‌جم آنلاین، حسینعلی شهریاری با اشاره به مشکلات بخش سلامت و بهداشت و درمان مردم گفت: براساس قانون بودجه و همچنین برنامه‌های پنجساله دولت در سالجاری باید ۱۰ درصد درآمد حاصل از قانون هدفمندکردن یارانه‌ها را به بخش سلامت اختصاص می‌داد که در مجموع این رقم به دو هزار میلیارد تومان می‌رسید اما تاکنون حتی یک ریال از این اعتبار اختصاص داده نشد.

وی افزود: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیگیر مطالبات بخش سلامت از دولت است تا این مطالبات در اسرع وقت پرداخت گردد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس تصریح کرد: البته دولت در سال پیش نیز باید سه هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان به بخش سلامت اختصاص می‌داد که با پیگیری‌های بسیار مجلس تنها دو هزار میلیارد تومان از این مبلغ اختصاص داده شد و هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان از بودجه سلامت به مسکن مهر اختصاص داده شد.

شهریاری اضافه کرد: به سبب همین عدم اختصاص اعتبارات در حال حاضر بیمارستان‌ها و بیماران با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو می باشند و ما از دولت می‌خواهیم تا هر چه سریعتر با تخصیص اعتبار نسبت به رفع این مشکلات اقدام کند.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.