لری پیج: سلامتی من مشکل خاصی ندارد

حرف و حدیث ها راجع به وضعیت سلامتی لری پیج، بنیانگذار گوگل روز به روز بیشتر می شود. همانطور که می دانید اریک اشمیت مدیر اجرایی این کمپانی، علت عدم حضور وی را در جلسه این هفته سهامداران گوگل ” گرفتگی صدا” عنوان کرده بود. به دنبال تقویت این حدث و گمانها لری پیج شخصا به کارمندان خود ای میل زد و آنها را درباره وضعیت سلامتی خود مطئن ساخت و گفت هم چون گذشته به اداره کردن کمپانی  ادامه خواهد داد. با این وجود، باز هم تحلیگران معتقدند ، گوگل باید توضیحات شفاف تری درباره وضعیت پیج ارئه دهد.

پس از غیبت روز سه شنبه پیج از جلسه سالیانه سهامداران کمپانی گوگل، ناظرین شروع به شایعه پراکنی و گمانه زنی هایی درباره وضعیت سلامتی وی کردند. توضیح اشمیت هم درباره اینکه پیج ۳۹ ساله فقط دچار گرفتگی صدا شده ، کفایت نکرد و تنها باعث شدت گرفتن شایعات شد. به خصوص که نزدیک به یک ماه است پیج هیچ پستی در گوگل پلاس خود نگذاشته است.

به گزارش وال استریت ژورنال، پیج به منظور تعدیل این شایعات در ایمیلی به کارمندان خود نوشت: هیچ مشکل جدی در وضعیت سلامتی من وجود ندارد و من همچنان مانند گذشته به اداره کردن گوگل ادامه خواهم داد.

با این حال هرمان لئونگ، تحلیلگر Susquehanna Financial Group به WSJ گفت: سرمایه داران زیادی با او تماس گرفته اند و پرسیده اند که آیا باید نگران سلامتی پیج باشند یا نه؟ و لئونگ هم پاسخ داده است: بله احتمالا باید کمی نگران بود! و اضافه کرده : امیدواریم گوگل هرچه سریعتر اخبار تازه تری درباره سلامت پیج اعلام کند.

چیزی که باعث تشدید نگرانی ها شده، این است که کمپانی اعلام کرده پیج در کنفرانس سالیانه توسعه دهندگان و نیز جلسه اعلام درآمدهای سه ماه دوم گوگل هم شرکت نخواهد کرد. از این خبرها می شود برداشت کرد که مشکل پیج خیلی فراتر از یک گلودرد ساده است.

جی پی مورگان تحلیلگر سهام Doug Anmuth در یادداشتی نوشته است: برای ما خیلی عجیب است که گوگل گفته پیج در جلسه اعلام درآمدهای سه ماهه دوم شرکت هم که چندین هفته دیگر برگزار می شود حضور نخواهد داشت. او اضافه کرده که این می تواند سوالهای بیشتری را درباره وضعیت وی در اذهان سرمایه داران ایجاد کند.

جفری ساننفیلد، دانشیار ارشد دانشکده مدیریت ییل نیز گفته است که مدیر عامل یک کمپانی بزرگ بودن خیلی مهمتر از آن است که پیج بخواهد وضعیت سلامتی خود را مسکوت بگذارد . وی باید بیشتر درباره این مسئه توضیح بدهد و این چیزی نیست که مربوط به حریم خصوصی او باشد.

البته ، همانطور که WSJ اشاره کرده است: این موقعیت یاد آور زمانی است که جابز در مراحل اولیه درمان ، بیماری سرطان خود را پنهان کرد و حتی کمیسیون بورس و اوراق بهادار مجبور شد هیئتی را مسئول بررسی آن وضعیت کند که اپل اطلاعات حساسی را از سهامدارانش پنهان نکرده باشد.

خوشبختانه وضعیت پیج به این وخیمی نیست اما شاید لازم باشد گوگل برای کاهش نگرانی های سهامداران این کمپانی اطلاعات شفاف تری درباره وضعیت سلامت وی ارائه کند.

شاید اینکه اشمیت روز سه شنبه به نقل از سرگی برین به طعنه گفت که : این مشکل باعث شده لری مدیر عامل دوست داشتنی‌تری شود زیرا از این به بعد مجبور است در انتخاب لغاتی که به کار می برد دقت بیشتری کند” نشانه خوبی از سلامت وی باشد.

Digitaltrends / ماندانا سجادی

۴۰۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.