لزوم ایجاد ارتباط تنگاتنگ و نافع میان دانشگاه و مراکز صنعتی

۲۳ام بهمن ،

210-8.jpg

رییس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر ایجاد ارتباط تنگاتنگ، معنا دار و نافع دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی، تصریح کرد: چرا که این مراکز به علمی که در دانشگاه‌ها تولید می‌شود، نیاز دارند.

خسرو دانشجو در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) قزوین، با تاکید بر اینکه یکی از اصلی‌ترین سیاست‌هایی که در شبکه علوم تحقیقات دانشگاه آزاد مد نظر است ارتقای کمی و کیفی است، اظهارکرد: تلاش بر این است که در جهت کیفی و کمی گسترش و ارتقاء داشته باشیم.

وی با اشاره به سیر صعودی تقاضای ورود به دوره‌های تحصیلات تکمیلی، گفت: بنابراین از سیاست‌های کلان این است که با استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای و به کارگیری واحدها و پردیس‌های علوم تحقیقات این دانشگاه، هر سال علاوه بر ارتقاء کیفی از نظر کمی هم گسترش داشته باشیم و همچنین بتوانیم پاسخ مثبتی به متقاضیان دوره‌های تحصیلات تکمیلی دهیم.

رییس دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات از طراحی نقشه جامع ایجاد رشته‌ها و دوره‌های مختلف دانشگاه خبر داد و افزود: در حال طراحی نقشه جامعی هستیم تا بتوانیم در واحدهای مختلف متناسب با نیازهای منطقه، رشته و دوره‌های مختلف راه‌اندازی کنیم، که این طرح در مراحل نهایی است.

وی ادامه داد: در واقع ما درصدد هستیم تا برای هریک از شهرها و مراکز استان‌ها رشته‌هایی متناسب با نیاز های آن منطقه تعریف کنیم که بر این اساس جذب دانشجو و راه‌اندازی بعضی از رشته‌ها را انجام دهیم.

رییس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی افزود: البته یکی از وظائف اصلی هر یک از دانشگاه‌ها این است که نیازهای صنایعی که پیرامونشان شکل گرفته است را تولید کنند و با برقراری ارتباط نیازهای آن را رفع کنند، همان طور که ما در تهران با راه‌اندازی تعداد بسیاری شرکت دانش بنیان سعی کردیم تا علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، نیازهای علمی صنایع و مراکز مختلف را هم رفع کنیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.