رییس دانشگاه آزاد زاهدان: ارتباط صنعت و دانشگاه توسعه اقتصادی و علمی را به دنبال دارد

رییس دانشگاه آزاد زاهدان گفت: ارتباط مؤثر میان دانشگاه و صنعت زمانی تحقق می‌یابد که دانشگاهها با تحقیقات کاربردی درصدد انتقال فناوری برآیند و این امر بدون نهادینه کردن پژوهش در دانشگاه‌ها و همچنین برآورده ساختن نیازهای آموزشی متخصصان میسر نخواهد شد.

دکتر احمد مهربان در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، افزود: همکاری‎های این دو نهاد در گرو ایجاد فرصت تحقیقات صنعتی و حضور بیشتر در صنعت، ایجاد واحدهای تحقیقاتی با حضور اعضای هیئت علمی و ایجاد ساز کاری پویا در دانشگاه‌ها برای حل مشکلات صنعت است.

وی بیان کرد: توجه به صنعت به عنوان یکی از بخشهای عمده در زمینه فعالیتهای اقتصادی و دانشگاه به عنوان محلی برای نشر یافته‌های علمی برای پیشرفت کشور حایز اهمیت است.

مهربان گفت: دانشگاه و صنعت باید با هم ارتباط دو سویه‌ای داشته و با هم همکاری کنند. این ارتباط به معنی جاری شدن علم دانشگاه‌ها در شاهرگ‌های جامعه و استفاده عملی از دانش است.

وی اظهار داشت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در کشورها،‌ هسته اصلی تولید علم و دانش هستند که با تربیت نیروهای کاردان و متخصص و پژوهشگر بر روند توسعه، تولید و افزایش توانمندی‌های جامعه تاثیر می‌گذارند.

وی گفت: یکی از اقدامات مهم و اساسی، فراهم نمودن ارتباط تنگاتنگ بین مراکز آموزش عالی و دانشگاهی با صنایع و دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و موسسات دولتی و غیر دولتی است.

به گفته مهربان؛ این ارتباط منجر به عرضه اندیشه‌ها و ایده‌های جدید به صنایع و موسسات شده، علاوه بر شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های دانش پژوهان و دانشجویان، موجب ارتقای علمی و عملی در بخش صنعت کشور و بهبود کیفیت در سازمان‌ها و موسسات خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: باید برای ایجاد جو اعتماد بین صاحبان صنایع و دانشگاه تلاش شود و نیاز دانشگاه به صنعت و صنعت به دانشگاه به خوبی معرفی و به جامعه شناسانده شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.