لزوم حاکمیت تفکر و فرهنگ بسیجی در فضای دانشگاه‌ها/پیشنهاد تشکیل بسیج دانشگاه

اردیبهشت ۱۴۰۳

“مجتبی باستان” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه باید اصل فرهنگ و تفکر بسیجی در تمام فضای دانشگاه حاکم شود، اظهار داشت: بعضی مسئولان و اساتید دانشگاه تفکر بسیجی دارند، اما مدرک بسیجی ندارند که به فرموده مقام معظم رهبری بسیج یک مزرعه بدون حصار است.
 
وی با بیان اینکه در دانشگاه‌ها سه مجموعه بسیج اساتید، دانشجویان و کارکنان وجود دارد، تصریح کرد: بهتر است سه مجموعه بسیج اساتید، دانشجویان و کارکنان در قالب یک مجموعه با عنوان بسیج دانشگاه قرار گیرند و با تشکیل جلسات شورای مشورتی با یکدیگر تعامل داشته باشند.
 
مسئول بسیج دانشجویی استان تهران اضافه کرد: گاهی در بعضی دانشگاه‌ها جلسات شورای مشورتی مجموعه‌های بسیج صورت می‌گیرد که در حال حاضر بسیار کم‌رنگ است.
 
باستان با تاکید براینکه بسیج اساتید به عنوان فرماندهان جنگ نرم و دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم می باشند، مطرح کرد: اگر بسیج دانشگاه شکل بگیرد باید طی جلساتی تفاهم‌نامه‌ای برای نحوه همکاری تنظیم شود چراکه در بسیاری از برنامه‌ها بسیج دانشجویی نیازمند حضور بسیج اساتید است.
 
وی ابراز داشت: حضور اساتید در کرسی‌های آزاداندیشی به عنوان صاحب‌نظر و یا داور و همچنین کارشناس مسائل بسیار ارزشمند است.
 
مسئول بسیج دانشجویی استان تهران با تاکید براینکه ارتباط بسیج دانشجویی، اساتید و کارکنان در دانشگاه سبب هم‌پوشانی و هم‌افزایی می‌شود، عنوان کرد: هم‌افزایی از مهم‌ترین نتایج همکاری مجموعه بسیج بوده که به کمک آن فرهنگ و تفکر بسیجی در سطح بالاتری اجرا شده و برنامه‌های نظام و انقلاب بهتر پیش می‌رود.
 
باستان تاکید کرد: بسیج دانشگاه باید تمام فضا را به سمت شکافتن مرزهای دانش، تغییر در علوم انسانی، جنبش نرم‌افزاری و گشایش صنعت به کمک فناوری علمی که سبب اقتصاد مولد شده هدایت کند.
 
وی افزود: تشکیل بسیج دانشگاه از مهم‌ترین اولویت‌ها برای فضاسازی صحیح در دانشگاه‌ها بوده که اگر این امر صورت پذیرد تحول عظیمی اتفاق می‌افتد.
 
مسئول بسیج دانشجویی استان تهران اظهار داشت: یکی از نکات مهم در فضاسازی دانشگاه‌ها وجود تفکر بسیجی در بین روسای دانشگاه‌ها بوده که ظرفیت بسیار بالایی برای تعاملات دارند که سبب شکوفایی دانشگاه‌ها می‌شود.
 
باستان یادآور شد: بسیج دانشجویی استان تهران به نوبه خود و همچنین با اقدامات مدیریتی جلساتی را به صورت ماهانه با روسای دانشگاه‌ها برگزار می‌کنند.
 
وی با اشاره به اینکه بحث هم‌افزایی در نشست با مسئولان دانشگاه مطرح شده تصریح کرد: پیوند بسیج دانشجویی با هیئت مدیره و اساتید دانشگاه یکی از اقداماتی است که به سبب آن می‌توان در راستای پیشرفت فضای علمی، فرهنگی و سیاسی از تجربیات آن‌ها استفاده کرد.
 
مسئول بسیج دانشجویی استان تهران اضافه کرد: بعضی از بسیجیان به طور خودکار و نه به صورت سازمانی با روسای دانشگاه‌ها ارتباط دارند و از فضای اندیشه و تجربه اساتید در تصمیم‌گیری‌ها استفاده می‌کنند.
 
باستان خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی استان تهران به طور مستمر در روزهای شنبه و یکشنبه هر هفته جلسات هم‌اندیشی با روسای دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه‌های آزاد اسلامی و پیام نور برای تحقق آرمان‌های بسیج برگزار می‌کنند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.