دانشجویان ایرانی با طرح نظریه، اقتصاد اسلامی را جهانی کنند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی تشکیل کمیته اقتصادی در همه دانشگاه‌ها را لازم دانسته و گفت: دانشجویان ایرانی با طرح نظریه‌های مختلف طرح اقتصاد اسلامی را جهانی کنند.

مهدی انصاری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدرجایی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به تشکیل کمیته اقتصادی در دانشگاه‌ها اظهار داشت: هدف از تشکیل کمیته اقتصادی در دانشگاه، بومی کردن علوم است.

وی با تاکید بر اینکه باید در دانشگاه‌ها از ضبط و ترجمه علوم غربی صرف نظر شده و علم بومی تولید شود، گفت: برای رسیدن به علم بومی باید، کرسی‌های آزاداندیشی راه‌اندازی شود و در این کرسی‌ها راهکارهای تولید علم بومی شناسایی و مطرح شود.

انصاری با اشاره به اینکه جهان نیاز به تئوری جدید اقتصادی دارد و اقتصاد آدام اسمیت دیگر پاسخگوی جامعه نیست، تصریح کرد: بیشتر اقتصاددانان دنیا به این مساله اذعان داشته‌اند که جهان نیاز به تئوری اقتصادی دیگری و البته اقتصاد دینی دارد و بر همین مبنا دانشجویان و دانشگاهیان باید پیشگام در رسیدن به این اقتصاد باشند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه دانشجویان بسیجی با برگزاری همایش در زمینه اقتصاد مقاومتی اولین گام در این زمینه را برداشتند گفت: دانشجویان با گفتمان سازی در این زمینه، ذهن و تفکر سایر اقشار را به سمت اقتصاد مقاومتی سوق می‌دهند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی تشکیل کمیته اقتصادی در همه دانشگاه‌ها را لازم دانسته و خاطرنشان کرد: دانشجویان ایرانی باید به این نیاز جهان پاسخ داده و با طرح نظریه‌های مختلف طرح اقتصاد اسلامی را جهانی کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.