ماتادور شکست ناپذیر اَسپید جی تی ۲۱

این اولین تصاویر از خودروی اَسپید جی تی ۲۱ است که در واقع دومین خودروی ساخت این خودروساز اسپانیایی است. این خودرو این قرار است که ۰ تا صد کیلومتر را در کمتر از ۳ ثانیه زیر پا بگذارد و سرعت خود را حداکثر به بیش از ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت برساند.

Aspid GT-21 Invictus

Aspid GT-21 Invictus

اسپید ادعا می کند که این خودرو فقط ۹۹۰ کیلوگرم وزن دارد که در نوع خود بی نظیر است،طراحی شاسی نیز بر عهده خود اسپید بوده است و وزن این پلت فرم به ۸۰ کیلوگرم می رسد.برای همین است که به آن لقب شکست ناپذیر داده اند. موتور V8 ب ام و با حجم ۴٫۴ لیتر قادر است قدرت ۴۴۴ اسب بخار و گشتاور ۴۴۰ نیوتن متر را تولید نماید. این نیرو توسط گیربکس شش سرعته دستی یا هفت سرعته با کلاچ دوگانه به چرخها منتقل می شود.

اسپید Aspid GT-21 Invictus یک سوپر اسپرت خارق العاده است و مدل جی تی آن از چرخ های نیمه باز برخوردار است. کابین نیز به گونه ای جادار تر شده است و صندلی های آن بصورت ۲+۲ است. این خودرو از آلومینیم مخصوص هوا فضا و کامپوزت ساخته شده است. سیستم ترمز های آن دیسک دوقلو است که در مقایسه با سایر سوپر اسپرت ها که ترمز های کربن با سرامیک دارند عملکرد بهتری دارند و اصلا داغ نمی شوند.

اگر همه چیز خوب پیش برود، تا دو سال آینده شاهد فروش این محصول با قیمتی در محدوده ۱۰۰ هزار دلار خواهیم بود. برنامه تولید این خودرو تنها ۲۵۰ عدد در سال است که در ۲۰ نمایندگی در سراسر اوپا به فروش می رسد. اَسپید امیدوار است با تولید این محصول بیش از ۲۰۰ شغل برای مردم ایجاد کند.

سید علیرضا سیادتی

سایر خودروهای اروپایی اسپرت معرفی خودرو

فیسبوک


مجله پدال

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.