ماه امشب همنشین نپتون می گردد

۰۱م آذر ،

یگانه قمر زمین ماه شامگاه امشب با نپتون آخرین سیاره منظومه شمسی مقارنه خواهد داشت.

فاطمه خراسانی مسئول علمی مرکز علوم وستاره شناسی تهران در گفتگو با خبرنگار گروه دانش های روز باشگاه خبرنگاران گفت: نپتون آخرین سیارهٔ منظومه شمسی است که در فاصله  ۴٬۴۹۷٬۰۰۰٬۰۰۰  کیلومتر از خورشید  و باسرعت ۲۵ کیلومتر بر ثانیه در حال چرخش است.

وی قطر این سیاره را ۴۹ هزار  و ۱۰۰ کیلو متر دانست و افزود:یک روز این سیاره معادل ۱۶ ساعت و ۶ دقیقه زمینی است و دارای ۳ حلقه و ۱۳ قمر در اطراف خود می باشد.

خراسانی عنوان کرد: به سبب وجود گاز متان در جو این سیاره گازی رنگ سرخ را جذب کرده و رنگ آبی را انتشار یافتن می دهد که همین امر سبب آبی دیده شدن این سیاره می گردد.

خراسانی در خصوص ماه اظهار داشت: ماه تنها قمر طبیعی سیارهٔ زمین و پنجمین قمر طبیعی بزرگ در منظومه خورشیدی در میان ۱۷۳ ماه موجود در این منظومه است این کره سنگی قطری حدود  یک‌ چهارم کره زمین را به خود اختصاص داده  و هیچ سیاره دیگری در منظومه خورشیدی، نسبت به اندازهٔ خود ماهی به این بزرگی ندارد.

وی تاکیدد کرد: ماه ساعت ۲۲:۳۰ امشب در فاصله زاویه ای ۶ درجه ای از شمال و شمال غربی سیاره نپتون قرار می گیرد که با فاصله ۹۲ درجه ای از خورشید آسمان عصر با هم مقارنه خواهند داشت و علاقمندان برای رصد این مقارنه می توانند از یک دوربین دو چشمی استفاده کنند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.