مایکروسافت تا کی از ویندوز ۷ پشتیبانی می کند؟

احتمالا از جمله بالا هیچ چیز نفهمیدید، پس بیشتر توضیح میدهیم:

تا ۱۲ ژانویه ۲۰۲۴ مایکروسافت دقیقا همین پشتیبانی کاملی را که اکنون دریافت می کنید به شما ارئه خواهد داد. تا این تاریخ همه بروزرسانی هایی امنیتی و غیر امنیتی را دریافت خواهید کرد و ضمانت نامه شما معتبر است. در واقع اگر لایسنس تان معتبر باشد همه خدمات به شما ارائه خواهد شد. حتی اگر تغییری در طراحی و قابلیت های خود ویندوز صورت بگیرد.

اما از ۲۰۲۴ به بعد فقط در برخی زمینه ها این به روزرسانی ادامه خواهد یافت. شما همچنان به روز رسانی های امنیتی را دریافت می کنید اما سایر به روز رسانی های غیر امنیتی تنها با پرداخت هزینه  حق اشتراک ارائه خواهد شد. نابراین باید تا قبل از ۱۲ ژانویه ۲۰۲۴ نسبت به خرید اشتراک اقدام فرمایید. از این تاریخ به بعد تقریبا هیچ چیز رایگان نیست، ضمانت نامه شما معتبر نخواهد بود و هیچ ویژگی جدیدی هم به ویندوز ۷ اضافه نمی شود.

همانطور که می دانید پشتیبانی اصلی از ویندوز XP در تاریخ ۱۴ آپریل ۲۰۰۹ به پایان رسید و از ویستا هم فقط تا تاریخ ۱۲ آپریل سال جاری پشتیبانی رسمی صورت می گرفت. پس اگر از پشتیبانی فعلی ویندوز ۷ خود راضی هستید لازم نیست تا حدود ۷ سال دیگر نگران قطع شدن آن باشید.

پشتیبانی تمدید شده از XP و ویستا هم به ترتیب در ۸ آپریل ۲۰۲۴ و ۱۱ آپریل ۲۰۰۷ به پایان خواهد رسید.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.