مبتلایان iبه بیماری های قلبی از اهدا خون معاف می باشند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱،

اشخاص iبه جای حجامت می توانند با اهدای خون نجات بخش جان انسانهای دیگر باشند.

به گزارش تفسیری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران iبه نقل از وبدا، معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم با بیان اینکه فرآرده های خونی سالم نوید بخش سلامتی برای دریافت نماینده خون است افزود: خون سالم خونی است که هیچ گونه عارضه ای برای بیمار ناشی از تزریق خون ایجاد نکند.
 
دکتر علیرضا کبیری با اشاره iبه اینکه در کسانی که آنژیوگرافی، آندوسکوپی، حجامت، اعمال جراحی و تزریق خون انجام داده اند iبه سبب احتمال آلودگی خون امکان اهدا خون وجود ندارد گفت: این اشخاص در دوران نهفتگی بیماری و همچنین مبتلایان iبه بیماری های قلبی از اهدا خون معاف می باشند.
 
وی اظهار داشت: دوران نهفتگی بیماری در اشخاص مختلف با توجه نوع بیماری ویروسی و کیت آزمایشگاهی مورد استفاده متفاوت است.
 
معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم iبه علاقه بعضی اشخاص در انجام حجامت iبه دلائل مختلف مذهبی و علمی اشاره نمود و اظهار داشت: در حجامت تنها شخصی که مورد حجامت قرار می گیرد از انجام این عمل منتفع می گردد و خونی که در حجامت از اشخاص دریافت می گردد برای سایر اشخاص غیر قابل استفاده است.
 
دکتر کبیری تصریح نمود: این درحالی است که شخصی که اهدا خون انجام می دهد نه تنها خود از مزایای آن در افزایش سلامتی و نشاط iبهره مند می گردد بلکه ۳ تا ۴ فرد نیازمند دریافت خون نیز از این اقدام شخص اهدا نماینده استفاده می نمایند و جانشان نجات می یابد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.