متنوع‌سازی نرخ “بلیط ها”تا پایان امسال

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

وزیر راه و شهرسازی به باشگاه خبرنگاران خبر داد:

تا پایان امسال متنوع‌سازی نرخ بلیط انجام می‌شود و افزایش میزان تسهیلات را در مراحل بعدی اجرایی خواهیم کرد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: دولت تا پایان امسال اقدام به متنوع‌سازی نرخ بلیط‌ها خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طبق ماده ۶۱ برنامه پنجم دولت مکلف به متنوع‌سازی قیمت بلیط‌ها است گفت: این اقدام در دست بررسی است و تا پایان امسال اجرایی می‌شود. 

وی در ادامه در خصوص افزایش نرخ تسهیلات گفت: پیشنهاد افزایش نرخ تسهیلات را به بانک مرکزی داده‌ایم که امید است در مراحل بعدی این اقدام صورت گیرد.

 وی با اشاره به اینکه پلکانی کردن مالیات‌ها برای طول مدت اجاره انجام می‌شود، افزود: هر چه مدت اجاره از سوی موجران بیشتر شود نرخ مالیاتی که باید پرداخت کنند کمتر می‌شود.

آخوندی در ادامه تصریح کرد: کاهش نرخ مالیات برای مالکان به سبب افزایش نرخ مالیات برای رفاه حال شهروندان مناسب است و زمینه‌ساز کاهش اجاره نیز می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: این پیشنهاد  را به وزارت اقتصاد و دارایی در آینده نزدیک ارائه می‌‌کنیم تا به مجلس ارائه شود.

آخوندی در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه خروج بازار از رکود گفت: سعی خواهیم کرد با انواع روش‌های مالی و ایجاد صندوق‌های زمین و ساختمان، بازار مسکن را توسعه دهیم.

وی در ادامه افزود: صندوق زمین و ساختمان را در بورس راه‌اندازی می‌کنیم تا بتوانیم قدرت خرید متقاضیان را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش تولید و متعادل کردن نیاز متقاضیان بازار مسکن را از رکود خارج خواهیم کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.