کارت های بانکی جایگزین بلیط می شوند

۱۴فروردین۱۳،

بینا- با فناوری NFC روی موبایل و نیز کارت های بانکی قابل لمس روی دستگاه های حمل و نقل لندن، از این به بعد سیستم تازه جایگزین سیستم قدیمی بلیط می شود.
به گزارش بینا به نقل از خبرآنلاین، کارت های بانکی قابل لمس روی دستگاه های اعتباری در اتوبوس های لندن چندی است دایر شده و حالا به کمک فناوری NFc قرار است مترو و قطارهای حومه لندن نیز از انی روش به جای بلیط سنتی استفاده کنند.
اتوبوس ها، کاربران تی.اف.ال (حمل و نقل لندن) ، قطاربین شهری و سایر وسایل حمل و نقل سیستم های نوین پرداخت از طریق موبایل و کارتهای بانکی را جایگزین سیستم سنتی خواهند کرد.
تا چندی پیش اویستر کارت در لندن و حومه مرسوم بود و با شارژ اویستر می توانستید به همه جا سفر کنید ولی در حال حاضر کارتهای بانکی ویژه برای سفر تعبیه شده تا مشکل شارژ هفتگی و روزانه و وقت گیر بودن این روش مرتفع شود.
تی اف ال در حال توسعه و تشویق استفاده از کارتهای contactless EMV است که با یوروپی europay و مسترکارت و ویزا شارژ می شوند و حالا فناوری NFC یا Near Field Communication به گوشی های هوشمند اجازه پرداخت را در کسری از ثانیه می دهد.
(ان اف سی یا حوزه ارتباط نزدیک جایگزینی برای انتقال اطلاعات و فایلها بین دو دستگاه موبایل توسط بلوتوث است که برخلاف بلوتوث نیازی به صرف زمان برای جستجوی دستگاههای نزدیک ندارد و به سادگی و با نزدیک کردن دستگاه دوم قابل استفاده است. ان‌اف‌سی از روش‌های افزایش امنیت نظیر الزام به تایید برقراری ارتباط توسط دستگاه دوم هم پشتیبانی می‌کند.مهم‌ترین کاربرد ان‌اف‌سی، پرداخت پول از طریق گوشی‌های هوشمند است. برای این منظور، کاربر اطلاعات مربوط به کارت اعتباری خود را در گوشی ذخیره می‌کند و در زمان خرید، گوشی را به دستگاه ان‌اف‌سی‌خوان نزدیک می‌کند تا پرداخت انجام شود. بیشتر معاملات نیاز به تصدیق ندارند ولی در بعضی موارد ممکن است فروشندگان در خواست تایید هویت کنند. ضمناً این نکته شایان ذکر است که دستگاه های دارای ان اف سی تنها به عنوان فرستنده عمل نمی کنند، بلکه می توانند به عنوان دستگاه گیرنده نیز مورد استفاده قرار گیرند.)
دیو بیرچ مشاور در پول دیجیتال از موسسه هایپریون می گوید گیت های تی اف ال با تلفن های دارای فناوری NFC کار می کند اما سوییچ این سیستم هنوز روشن نشده است. وی افزود ایده آل برای یکپارچه سازی داستان تیکت و بلیط ، کارت ملی موجود در هلند است که همه این ها را یکپارچه کرده است و ما نیز بدنبال این هستیم تا چنین سیستمی را برای مردمی که از حمل و نقل استفاده می کنند؛ پیاده سازی کنیم. البته بدلیل وجود تخفیف های متنوع روی خط های متنوع در انگلیس این موضوع شاید به این زودی قابل پیاده سازی نباشد مگر اینکه اصلاح قیمت ها به سوی یکسان سازی پیش رود.
کمپانی O2 اپ مخصوصی برای کاربران خود روی آی او اس اپل و نیز آندروید تحت O2 Wallet منتشر کرد تا کاربرانی بتوانند از خدمات NFC استفاده کنند. البته کاربری که بلیط را خریده باید به ایستگاه رفته و بلیط خود را دریافت کند.
آنها دنبال سیستمی می گردند که خود موبایل بتواند نقش بلیط را نیز بازی کند بدون اینکه بلیط نشان داده شود!
سیستم Pay Tag متعلق به بانک بارکلیز نیز جالب توجه است که در واقع استیکری است که به موبایل می چسبد و بدون پین کار کرده و وقتی از گیت عبور می کنید پول بلیط را کم می کند. با پی.تگ بارکلیز می توانید از مک دونالد و ساب وی و بوتس نیز خرید کنید.
این تگ ها حتی اگر فرد هم بمیرد کار می کنند و نیازی به شارژ هم ندارند.
البته کارتهای اویستر موجود در ۳۰۰ میلی ثانیه ازسوی دستگاه و گیت خوانده می شوندو این در حالی است که تگ ها و کارتهای بانیک ۵۴۵ ثانیه وقت صرف می کنند. هر گیت در ساعات اوج شلوغی باید ۲۶ نفر را در هر دقیقه عبور دهد اما سیستم های تازه با این تایم مشکل دارند و برای یک انگلیسی زمان بسیار مهم است!

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.