متهم شدن ۱۴ افسر پلیس مکزیک به تلاش برای قتل دو مامور سیا

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

afp-20.jpeg

مقامات مکزیک در رابطه با اتفاق تیراندازی ماه اوت به سوی کارکنان دولت آمریکا که ظاهرا ماموران سازمان سیا بودند، ۱۴ تن از افسران پلیس فدرال را به تلاش برای قتل متهم نمودند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر دادستان کل مکزیک در بیانیه‌ای گفت: این افسران پلیس که رسما تحت بازداشت قرار دارند تلاش داشتند تا جان دو تن از کارمندان سفارت آمریکا و یک افسر نیروی دریایی مکزیک را که همراه با آن‌ها در جنوب شهر مکزیکوسیتی مسافرت می‌کرد، بگیرند.

به گفته دادستان‌ها این سه تن به سبب زره پوش بودن خودروی SUV سفارت آمریکا در مقابل شلیک ۱۵۲ گلوله زنده ماندند.

این افسران پلیس فدرال مکزیک هنگامی که به این خودروی SUV حاوی پلاک سفارت آمریکا شلیک نمودند لباس‌های غیر نظامی به تن داشته و سوار بر خودروی شخصی بودند. اما پس از اتفاق هنگامی که بازرسان به صحنه آمدند یونیفرم پوشیده و سوار بر خودروهای گشت زنی شدند.

به گفته دفتر دادستانی آنها خودروهای غیرنظامی خود را پنهان نموده و تظاهر به شرایطی نمودند که دروغ از آب در آمده است.

یکی از این افسران فدرال متهم به ارائه اظهارات دروغین شده و پنج تن دیگر متهم به سرپوش گذاشتن بر این حمله شده‌اند. این ۱۴ تن همچنین متهم به خسارت زدن به اموال عمومی نیز شده‌اند.

دو آمریکایی هدف این حمله که توسط رسانه‌های آمریکایی و مکزیکی به عنوان ماموران سازمان سیا شناسایی شدند بلافاصله پس از تیراندازی ۲۴ اوت مکزیک را ترک نمودند. دولت آمریکا از افشای این که این دو تن کجا کار می‌کردند امتناع نموده است.

این دو تن هنگامی که هدف آنچه که از سوی سفارت آمریکا یک “کمین” خوانده شده بود قرار گرفتند، در حال رفتن به یک تمرین آموزشی ارتش بودند.

دفتر دادستان کل مکزیک فاش نساخته که چرا این افسران پلیس به سوی خودروی سفارت آمریکا شلیک نموده‌اند.

پلیس مکزیک یک بار در توضیح این اتفاق گفته بود که این افسران به اشتباه در حالی که مشغول به انجام تحقیقات در رابطه با یک پرونده آدم ربایی بودند به خودروی سفارت آمریکا شلیک نمودند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.