مجتهدزاده: به جلسات هیئت دولت دعوت نمی‌شوم

اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت: در حال حاضر ریاست‌ این مرکز را بر عهده دارم، ولی به جلسات هیئت دولت دعوت نمی‌شوم.

“مریم مجتهدزاده” رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ حضورش در این نهاد گفت: در حال حاضر بنده ریاست‌ مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری را برعهده دارم.

وی دریاره حضورش در جلسات دولت اظهار داشت: با وجود مسئولیت اما بنده به جلسات هیئت دولت دعوت نمی‌شوم.
 
شایان ذکر است؛ مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری یکی از نهادها و معاونت‌های زیرمجموعه دولت به حساب می‌آید.
 
در حالی مجتهدزاده به عنوان رئیس مرکز امور زنان، فعالیت‌های این مرکز را در دولت یازدهم پیگیری می‌کند که از “زهرا شجاعی” به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی تصدی این مرکز اسم برده می‌شود.

گفتنی است “محمود احمدی‌نژاد” رئیس‌جمهور سابق در حکمی که در آخرین ساعت عمر دولت دهم انتشار یافت، مرکز امور زنان و خانواده را به معاونت ارتقا داده است.

در این حکم که ۵ مرداد ماه به امضا احمدی‌نژاد رسیده و ۱۲ مرداد ماه در پایگاه اینترنتی مرکز امور زنان و خانواده قرار گرفت، مریم مجتهد زاده به سمت معاون امور زنان و خانواده منصوب شد.

در همین راستا فاطمه آلیا نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون زنان مجلس در حاشیه‌ی جلسه‌ی علنی روز سه‌شنبه(۹ مهرماه) در جمع خبرنگاران گفت: با وجودی که ثبات مدیریتی در دولت یازدهم برقرار شده است و اکثریت معاونان، مدیران میانی و حتی مدیران کل دستگاه‌ها انتخاب شده‌اند، ولی هنوز تکلیف مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری نامشخص است.

آلیا افزود: رئیس قبلی این مرکز به دولت دعوت نمی‌شود و فرد تازهی هم انتخاب نشده است و به واسطه‌ی بخشنامه‌ای، اجازه هر نوع دخل و خرج از این مرکز گرفته شده است.

عضو فراکسیون زنان مجلس با پراهمیت خواندن نقش زنان در جامعه گفت: متاسفانه مرکز مشارکت زنان ریاست جمهوری در حال حاضر فعالیتی ندارد که با توجه به جایگاه این مرکز ضرورت دارد هر چه سریع تر رئیس مرکز امور زنان ریاست جمهوری در دولت “تدبیر و امید” منصوب شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.