مجسمه‌های تازه تهران را بشناسید

۱فروردین ۱۳،

سه مجسمه انیمیشنی و سه مجسمه بیانگر قبل، حال و آینده در فضاهای مختلفی از شهر تهران نصب شده‌اند.

به گزارش ویژه نامه نوروزی مشرق، سه مجسمه انیمیشنی برگرفته از شخصیت‌های کارتونی با رنگ های شاد برای فضای شهر تهران ساخته شده است.

بیژن غنچه پور هنرمند مجسمه ساز با بیان اینکه ۱۰ سال است به طور حرفه‌ای به کار مجسمه سازی مشغول است، گفت: برای نوروز سال ۹۲ مجسمه ای از جنس فایبرگلاس طراحی کرده ام که در یک نمونه آن در پارک وی نصب شده است.

وی با بیان اینکه این مجمسه سبک و قابل حمل است، تاکید کرد: طرح این مجسمه ۳ نوازنده است که شخصیت آنها شبیه انیمیشن است . سعی کردم از شخصیت های شناخته شده همچون حسن کچل استفاده کنم که با حال و هوای نوروز مطابقت داشته باشد.

این هنرمند مجسمه ساز که تخصصی در حوزه انیمیشن نیز دارد، ادامه داد: برخورداری از رنگ‌های شاد و براق در این مجسمه برای شاد کردن فضای شهری است.

غنچه‌پور با اشاره به اینکه نسخه دوم این مجسمه نیز در سوم عید در ورودی مسیر تهران – کرج نزدیک شهرک اکباتان نصب شد، تصریح کرد: این مجسمه های موقت، ویژه نوروز طراحی شده است که بعد از اتمام نوروز از سطح شهر جمع آوری می گردد تا برای سال های آینده استفاده شود.

وی با بیان اینکه طول این مجسمه ها دو متر است، گفت: تکننیکی برای این مجسمه استفاده شده است از نوع خاصی است و سعی شده که مجسمه انیمیشنی ایجاد شود که در شادسازی فضای شهری موثر باشد.

 آلنا نبی اللهی مجسمه ساز نیز دربارهٔ مجسمه «دمنوش» اظهار کرد : این کار شامل سه مجسمه است که بیانگر قبل ، حال و آینده است.

وی با اشاره به اینکه جنس این مجمسه ها از فایبرگلاس است که در محوطه ۵ متری بوستان بهاره در مجاورت نمایشگاه بین المللی نصب شده است، افزود : یکی از این مجسمه ها که بیانگر زمان حال است، گاو بزرگی است که انسانی قوری به دست بر روی آن ایستاده است و گاو در حال چراست.

این هنرمند جوان ادامه دا د: گاو، خاکستری رنگ با خال های فیروزه ای است و قوری نیز به رنگ قرمز طراحی شده است .

نبی اللهی دربارهٔ مجسمه دوم گفت: این مجسمه فیگور، فردی نشسته بر صندلی است که قابی خالی را بر چهره خود گرفته است و چشماهایش را بسته است. صندلی در این طرح خاکستری و قاب قرمز رنگ است .

وی با اشاره به اینکه این مجسمه بیانگر قبل است که به نوعی ناامیدی و گذشت زمان را نشان می دهد، اعلام کرد: سومین مجسمه نیز فیگور فردی است که بر روی هرمی ایستاده است و دوربینی قرمز رنگ به دست دارد که بیانگر آینده است.

نبی اللهی دربارهٔ تصویرسازی از زمان های قبل، حال و آینده، گفت: با این کار به دنبال آن بودم که بگویم باید از حال خود لذت ببریم، قبل از دست رفته است و آینده خواسته یا ناخواسته خواهد آمد انچه حائز اهمیت است حالیست که ما به راحتی از کنار آن رد می‌شویم.

وی اظهار کرد: در هر سه مجسمه فیگور فردی است که کت و شلوار به تن کرده است و دست و صورت آبی دارد و تنها در مجسمه حال است که این فیگور شاداب است.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.