در سال ۹۱ اقبال با مجسمه‌سازان یار بود

۲۹م اسفند ،

در گفت‌وگو با هنرآنلاین مطرح شد

هنرمند مطرح مجسمه‌سازی معتقد است که در سال ۹۱ اقبال با مجسمه‌سازان یار بود.

“طاهر شیخ الحکمایی” هنرمند پیشکسوت مجسمه‌سازی دربارهٔ مهم ترین اتفاقات سال ۹۱ در حوزه مجسمه‌سازی به خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت:در سال ۹۱ سمپوزیوم مجسمه سازی از ۲۷ شهریور تا ۱۷ مهرماه در باغ موزه قصر برگزار شد. در آذرماه هم بینال مجسمه‌های شهری برپا شد. جشنواره تجسمی‌فجر هم اتفاق مهم دیگری است که در سال قبل شاهدش بودیم.

انتخابات هیئت مدیره انجمن مجسمه‌سازان هم اتفاق دیگری بود که شیخ الحکمایی به آن اشاره کرد و در ادامه گفت: خوشبختانه هنرمندان در سال ۹۱ فعالیت‌های بسیار خوبی انجام دادند. از طرفی تعدادی از مجسمه‌های دوره‌های قبل دوسالانه‌ها و سمپوزیوم مجسمه‌سازی در سطح شهر نصب شد.

وی همچنین با بیان اینکه امسال با هنرمندان مجسمه‌ساز اقبال بسیاری یار بود اظهار کرد: امسال برای هنرمندان سال بسیار خوبی بود و اقبال یار بود. هنرمندان سفارشات بسیاری گرفتند و در ایام محرم و ماه مبارک رمضان و همچنین روزهای پیش از سال تازه کارهای موقت به صورت حجمی برگزار شد. اما اینکه مکان یابی برای مجسمه‌ها چطور بود یا کیفیت کارها در چه حدی بود این خود جای بحث دارد.

شیخ الحکمایی در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از عملکرد سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: سازمان زیباسازی شهرداری تهران در زمینه مجسمه‌سازی فعالیت بسیار خوبی دارد و این مسئله سبب رشد مجسمه‌سازی و تقویت این هنر در جامعه شده است.

این هنرمند نام آشنا دربارهٔ فعالیت‌های مجسمه‌سازی در سال تازه نیز گفت: در سال تازه سمپوزیوم مجسمه‌سازی چوب را خواهیم داشت. همچنین بینال و اکسپوی مجسمه‌سازی داریم.

او که خود در سال ۹۱ هنرمند فعالی به شمار می‌آید دربارهٔ فعالیت‌هایش گفت: در سالی که گذشت مجسمه ای با عنوان یادمان قربانیان سلاح‌های شیمایی در لاهه ساختم. در کویت و مسکو هم نمایشگاه برگزار کردم. همچنین بعضی از کارهایم در تونس و لبنان به نمایش درآمد.

انتهای پیام/۳۱/۳۴
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.