مجلس شورای اسلامی از گسترش مناسبات با عراق حمایت می کند

به گزارش ایرنا به نقل از خانه ملت، ‘علی لاریجانی’ روز پنجشنبه در دیدار با ‘همام الحمودی’ اهمیت تقویت و تحکیم مناسبات برادرانه میان دو کشور را یادآورشد و افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره آماده هر گونه کمک برای تثبیت آرامش، پیشرفت و آبادانی عراق است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از ریاست عراق بر اتحادیه عرب، آن را فرصتی برای ارتقای جایگاه و نقش این کشور در منطقه دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده هر گونه کمک به عراق در جهت ایجاد صلح و آرامش پایدار در منطقه است.

وی با اشاره به تحولات منطقه به ویژه اوضاع سوریه، هر گونه راه‌حل برای خاتمه بحران در این کشور را در چارچوب همکاری منطقه ای و بر اساس خواست و اراده مردم این کشور در تعیین سرنوشت خود برشمرد.

لاریجانی همچنین ضمن تبریک برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری در مصر، ابراز امیدواری کرد روند تحولات مصر در چارچوب اراده و خواست مردم مسلمان این کشور سامان یابد.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس نمایندگان عراق نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت توسعه و گسترش مناسبات برادرانه با جمهوری اسلامی ایران گفت: مجلس نمایندگان عراق از هر اقدامی برای گسترش مراودات با جمهوری اسلامی ایران حمایت می کند.

همام الحمودی در پایان روابط دو کشور را در چارچوب اشتراکات و پیوندهای عمیق تاریخی ومذهبی دو ملت بسیار روشن خواند.

۱۵۹۲

سیام/۱۹۱۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۶۸۱۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.