محمود عباس اجرای راهکارهای مسالمت‌آمیز در برابر اسرائیل را خواستار شد

۲۹ آبان ،

aljazeera5-19.jpg

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طی اظهاراتی تداوم اقدامات مسالمت آمیز ملت فلسطین را در مقابل اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی خواستار شد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره، محمود عباس،‌ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اظهاراتی در نشست فوق‌العاده رهبران فلسطینی در مقر تشکیلات خودگردان در رام‌الله خطاب به ملت فلسطین گفت: من به شما که به اقدامات مسالمت آمیز خود علیه دشمنی‌های اسرائیل بر غزه ادامه می‌دهید درود گفته و خواهان ادامه و افزایش این اقدامات مسالمت آمیز هستم. من به شما می‌گویم که یک صدا و یکپارچه در برابر اشغالگران باشید.

همچنین محمود عباس با لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در رام‌الله دیدار کرد و در این دیدار فابیوس پیشنهاد کمک فرانسه برای میانجی‌گری میان اسرائیل و گروه‌های فلسطینی را جهت دستیابی به آتش بس ارائه داد.

در این دیدار عباس اعلام کرد: حملات خصمانه اسرائیل علیه نوار غزه در حقیقت با هدف به چالش کشاندن تلاش‌های دیپلماتیک تشکیلات خودگردان فلسطین برای رفتن به سازمان ملل در پایان ماه جاری میلادی و دستیابی به عنوان کشور غیرعضو در سازمان ملل است.

فابیوس نیز پیش از دیدار با عباس به جمعی از خبرنگاران اعلام کرده بود که حمایت فرانسه از مساله فلسطین ادامه دارد. ما با مقامات اسرائیلی نیز تماس‌هایی را برقرار می‌کنیم. ما با دو طرف گفت‌وگو خواهیم کرد و خواهان برقراری صلح هستیم.

همچنین نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب در تماس تلفنی با عباس وی را در جریان نتیجه نشست وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در قاهره در خصوص غزه قرار داد.

العربی در این تماس تلفنی به محمود عباس تاکید کرد که هیاتی از وزیران خارجه کشورهای عربی از جمله ریاض المالکی وزیر امور خارجه فلسطین امروز (سه‌شنبه) از غزه دیدار خواهند کرد.

محمود عباس پیشتر اعلام کرده بود که با محمد مرسی،‌ رئیس جمهوری مصر در خصوص برقراری آتش بس در نوار غزه به توافق رسیده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.