محیط های شهری باید متناسب با دوره سالمندی باشد

طراحی شهرسازی و محیط های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرها باید متناسب با دوره سالمندی باشد.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر محمود حسین پور، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان ضمن بیان این مطلب گفت: هرم سنی در کشور هرم جوانی بوده است ولی برای نخستین بار این هرم در آستانه تغییر است و جمعیت ایران به سمت سالمند شدن پیش می رود.

دکتر محمود حسین پور با اشاره به این نکته که با برنامه ریزی می توان این نقطه عطف را به یک فرصت تبدیل کرد، افزود: باید با برنامه ریزی در زمینه های مختلف  آموزش سلامت، فرهنگی و اجتماعی ذهیت مردم را برای برخورد با دوره سالمندی آماده کرد.

وی گفت: باتوجه به افزایش ۲۵ درصدی جمعیت سالمندی در کشور در چند سال آینده لزوم ارائه راهکارها و ایجاد تمهیدات دراین زمینه ضروری است.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه تمهیدات خوبی در زمینه سلامت سالمندان صورت گرفته است که می توان به ایجاد رشته طب سالمندی و مطالعات سالمندی در علوم پایه  اشاره کرد.

رییس مرکز بهداشت استان هرمزگان اظهار کرد: طراحی شهرسازی و محیط های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهر باید متناسب با دوره سالمندی باشد تا سالمندان به راحتی بتوانند از امکانات موجود بهره مند شوند.

حسین پور سالمندی سالم را منوط به کودکی و جوانی سالم عنوان کرد و ادامه داد: اگر می خواهیم دوران سالمندی سالم داشته باشیم باید از کودکی از عوامل خطرآفرین برسلامت پرهیز کرده و با تغذیه صحیح، ورزش و رفتارهای اجتماعی خوب دوران جوانی را سالم طی کنیم./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.