محکومیت رییس کمیته عالی انتخابات عراق به یک سال حبس

منابع آگاه عراقی از محکوم شدن رییس کمیته عالی انتخابات عراق به یک سال حبس خبر دادند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ یک دادگاه عراقی امروز فرج الحیدری رییس کمیته عالی انتخابات عراق و دو تن دیگر از مسئولان این کمیته را به یک سال حبس تعلیقی محکوم کرد. اتهام این سه تن پرداخت حدود یکصد دلار پول به دو تن از کارمندان این کمیته اعلام شده است .

در همین حال فرج الحیدری رییس کمیته عالی انتخابات عراق در این خصوص گفت که : دادگاه کیفری الرصافه من و کریم التمیمی و اسامه العانی دو تن از اعضای کمیته عالی انتخابات را به سبب پاداشی مالی که به دو کارمند اداره املاک داده ایم ،‌به یک سال حبس تعلیقی محکوم کرده است . وی افزود باوجودیکه من در این قضیه هیچ نقشی نداشته ام و مبلغ یاد شده را به بودجه کمیته انتخابات بازگرداندیم اما نمی دانم که چرا علیه من این حکم را صادر کرده اند. 

الحیدری تاکید کرد که مبلغ پاداش یاد شده براساس ضوابط و مقررات پرداخت شده است.

 شایان ذکر است که مسئولان عراقی در دوازدهم آوریل فرج الحیدری و التمیمی را در همین رابطه بازداشت کرده بودند و این دو تن با کفالت آزاد شدند. فرج الحیدری رییس ۶۴ساله کمیته عالی انتخابات عراق و از کردهای شیعه عراق است که از سال ۲۰۰۷ تاکنون ریاست این کمیته را برعهده دارد . وی از مخالفان سرسخت فهرست دولت قانون به ریاست نوری مالکی نخست وزیر عراق است .


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.