جدایی کنکور آزاد از سراسری منتفی شد

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

  خبرگزاری آریا- رییس کمیته آموزش عالی مجلس شورای اسلامی گفت : بحث برگزاری کنکور دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مستقل از آزمون سراسری دانشگاه ها کاملا منتفی است.
 به گزارش خبرگزاری آریا ، رضا صابری افزود: قانون سنجش و پذیرش دانشجو چندماهی است که به وزارت علوم ابلاغ شده و مبنای سنجش و پذیرش دانشجو در کشور است.
وی خاطرنشان کرد: در این قانون، برای پذیرش دانشجو یا باید سابقه تحصیلی دانش آموزان، ملاک عمل قرار گیرد (برای رشته های بدون آزمون) و یا از طریق آزمون سراسری با مسوولیت سازمان سنجش آموزش کشور، دانشجو جذب شود.
به گفته وی برای رشته های کاردانی پیوسته، کارشناسی، کارشناسی ارشد ناپیوسته و دکتری، سازمان سنجش باید کار سنجش دانشجویان و دانشگاه ها نیز کار پذیرش را انجام دهند.
صابری تصریح کرد که اگر برخی اشخاص، قانون فعلی را مناسب نمی دانند بنابراین باید به قانون قبلی بازگشت که این قانون نیز مربوط به سال ۸۶ و براساس آن، برگزاری کنکور ممنوع است.
براساس قانون قبلی سنجش و پذیرش دانشجو، از سال اول برنامه پنجم توسعه باید قانون حذف کنکور اجرا می شد و پذیرش دانشجو برمبنای سوابق تحصیلی آنها صورت می گرفت.
رییس کمیته آموزش عالی مجلس یادآور شد: هنگامی که مجلس برای اجرای قانون حذف کنکور وارد عمل شد مسوولان همین دانشگاه ها و آموزش عالی اعلام کردند که این کار برای آنها قابل اجرا نیست و خواستار برگزاری کنکور و تدوین قانون جدید بودند.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.