مدل بعدی Xbox One بدون دیسک نوری عرضه می‌شود

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

همان طور که از مدت‌ها قبل بعضی منابع آگاه اعلام کرده بودند، شرکت مایکروسافت قصد عرضه مدل ویژه‌ای از کنسول بازی Xbox One را دارد که فاقد هرگونه سیستم ورودی دیسک‌های سخت‌افزاری طراحی شده است و بنابراین می‌توان آن را یک کنسول بازی کاملا دیجیتالی نامید.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، "فیل اسپنسر"(Phil Spencer) مدیر مرکز Game Studios مایکروسافت ضمن تایید خبر یاد شده توضیح داد که مایکروسافت قصد دارد مدل تازه کنسول بازی خود را به صورت کاملا دیجیتالی و بدون سیستم ورودی دیسک‌های نوری وارد بازار کند.
 
او در این خصوص گفت: «واضح است که پس از معرفی و عرضه کنسول بازی Xbox One ما بازخوردهای لازم را از مردم دریافت می‌کنیم و درمیابیم که آن‌ها تمایل دارند چه تغییراتی در این دستگاه لحاظ شود».
او در ادامه اظهار داشت: «لازم به توضیح است که ما پیش از این مذاکرات جدی فراوانی انجام داده بودیم که کنسول بازی Xbox One را همراه با ورودی مخصوص دیسک‌های نوری وارد بازار کنیم یا اینکه محصول یاد شده را بدون این بخش به دست کاربران برسانیم. به هر حال زمانی که شما پهنای باند و حجم بازی‌ها را در نظر می‌گیرید، تصمیم‌گیری در این زمینه دشوار می‌شود».
 
اسپنسر در ادامه صحبت‌های خود دلایلی آورد تا ثابت کند که عرضه کنسول بازی Xbox One همراه با دیسک نوری Blu-ray درست‌ترین کار ممکن بوده است.
 
او گفت، با اینکه کنسول بازی Xbox One همراه با دیسک نوری به دست کاربران رسیده است، مایکروسافت به این مسئله می‌اندیشد مدل آتی کنسول بازی خود را به صورت تمام‌دیجیتالی عرضه کند. او معتقد است که این کار کاملا شدنی است و مدل آتی Xbox One می‌تواند بدون هرگونه دیسک نوری وارد بازار شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.