تلاش سونی و پاناسونیک برای تولید دیسک نوری ۳۰۰ گیگابایتی

ممتازنیوز:

CD-duplication-replication-services

شرکت های سونی و پاناسونیک به صورت مشترک پروژه ای را در جهت ذخیره سازی حجم انبوهی از اطلاعات را در یک دیسک حافظه آغاز کرده اند. بنابر اعلام رسمی وبسایت پاناسونیک، این ۲ شرکت ژاپنی قصد دارند که با همکاری دیگر به استاندارد جدیدی در ذخیره سازی حجم قابل ملاحظه ۳۰۰GB دیتا را بر روی دیسک های نوری دست پیدا کنند.

هدف آن ها دستیابی به راهکاری عملی برای تولید انبوه این دیسک ها تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی می باشد. دیسک جدید برای کاربران حرفه ای و مشاغل خاص طراحی شده است که نیاز بالقوه ای را به لوح های فشرده با ظرفیت بالا داشته باشند. البته با گسترش استفاده از حافظه های ابری در سراسر جهان و امکان ذخیره سازی اطلاعات در فضاهای امن، شاید به تدریج استفاده از دیسک های نوری به حاشیه رفته و استفاده از آن ها کماتر شود اما آنچه که مسلم است چند سال آینده نیز دیسک های حافظه، مهمان گجت های کاربران دنیای تکنولوژی خواهند بود.
مهمترین مزایای دیسک های نوری که باعث فراگیر شدن استفاده از آن ها در سراسر جهان شده است، مقاومت بالای آن ها در برابر شرایط مختلف محیطی مانند گرد و غبار، نفوذ آب، تغییرات دما و رطوبت می باشند. دیسک جدید که توسط این ۲ شرکت طراحی شده است، از تمامی فرمت ها پشتیبانی به عمل می آورد.

در حال حاضر بیشترین ظرفیت ذخیره سازی در میان دیسک های نوری در اختیار Blu-ray می باشد که در نوع های یک طرفه ۲۵GB و در مدل های ۲طرفه امکان ذخیره سازی ۵۰GB را به کاربر می دهند که دیسک جدید ۲شرکت پاناسونیک و سونی با ظرفیت ۳۰۰GB پیشرفت چشمگیری را در این عرصه نشان می دهد.

CNET

پی سی وار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.