پایان همکاری سونی و پاناسونیک برای تولید مشترک تلویزیون

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

دو شرکت سونی و پاناسونیک که بزرگترین تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی در ژاپن محسوب می‌شوند، اعلام کردند که به همکاری‌های مشترک خود برای تولید گیرنده‌های تلویزیونی OLED پایان می‌دهند.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، تلویزیون‌های OLED نسل ویژه‌ای از این گیرنده‌ها محسوب می‌شوند که باریک‌تر، سبک‌تر و شفاف‌تر از دیگر انواع خود به تولید می‌رسند و رقبای کره‌ای این دو شرکت ژاپنی حاکمیت بازار آن‌ها را در دست گرفته‌اند.
 
دو شرکت سونی و پاناسونیک به دنبال ضررهای فراوان طی چند سال اخیر به این نتیجه رسیدند که به صورت مشترک گیرنده‌های تلویزیونی خود را تولید کنند. اما بر اساس تصمیمات تازه قرار شده است که فعالیت‌های مشترک آن‌ها از یکدیگر مجزا شود و در عوض هر یک از آن‌ها بر تولید نسل پیشرفته‌تر تلویزیون‌ها با کیفیت ۴ هزار پیکسل تمرکز کنند.
 
سونی و پاناسونیک قرارداد تولید همکاری‌های مشترک برای تلویزیون‌های OLED را در ژوئن قبل منعقد کردند و هدف آن‌ها تولید انبوه این محصول تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی بود.
 
کارشناسان اعلام کردند که کاملا مشخص است این دو شرکت الکترونیکی بزرگ به اهداف خود در این همکاری نرسیده‌اند و نتوانسته‌اند محصولات خود را در این زمینه به صورت گسترده به فروش برسانند.
 
نمایشگرهای OLED که به طور گسترده در گوشی‌های هوشمند و رایانه لوحی سامسونگ مورد استفاده قرار می گیرند، قیمت بالایی دارند و به همین خاطر استفاده از آن‌ها در اندازه‌های بزرگتر و برای گیرنده‌های تلویزیونی چندان مناسب نیست.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.