مراقبت از پوست قبل و بعد از اصلاح صورت خانمها

برداشتن موهای زائد از بدن و صورت موردی است که خانمها همیشه با آن درگیر هستند. هرکس بنا به عادت از روش خاصی برای اصلاح موی صورت و بدن استفاده می کند. ولی روشهای مراقبت از پوست قبل و بعد از اصلاح صورت خانمها، موضوعی است که در حفظ سلامتی و زیبایی پوست خانمها بسیار مهم و قابل توجه است.

مراقبت از پوست قبل و بعد از اصلاح صورت خانمها

اندازه و نوع موهای صورت در خانمها متفاوت است. بعضی خانمها، موهای صورتشان، کرکی شکل و بور است که زیاد به چشم نمی آید و موهای صورت بعضی از خانمها ضخیم و سیاه است.

نکته ای که خانمها، قبل از برداشتن موهای زائد صورت، باید به آن توجه داشته باشند، نوع موهای زائد صورت است. در بعضی از خانمها داشتن موهای ضخیم و سیاه در صورت موروثی است ولی برای بعضی خانمها این موها، می تواند دلایل هورمونی داشته باشد. بنابراین اگر موهای زائد صورت شما ضخیم و مردانه است، قبل از اینکه به فکر روشی برای از بین بردن آن باشید با پزشک زنان مشورت کنید. در موارد بسیاری رویش موهای مردانه در صورت خانمها به خاطر نامتعادل بودن هورمونهای زنانه و مردانه می باشد و این عامل خود را به شکل موهای زائد ضخیم و سیاه نمایان می کند.

اگر پس از آزمایشات و مشاوره با پزشک به این نتیجه رسیدید که از نظر هورمونی مشکلی ندارید به فکر روشهایی برای از بین بردن موهای زائد صورت خود باشید.

از آنجائیکه روشهای اصلاح صورت در خانمها به شکل از ریشه برداشتن (کندن ) مو می باشد و این روش اصلاح باعث ایجاد التهاب و جوش صورت می شود، خانمها هم باید مانند آقایان قبل و بعد از اصلاح صورت اقدامات مراقبت از پوست را انجام دهند.

مراقبت از پوست قبل از اصلاح صورت

قبل از اینکه اقدام به اصلاح موهای صورت بکنید، پوست صورت خود را کاملا تمیز کنید تا هرگونه عوامل میکروبی و آلوده کننده را از سطح پوست و منافذ آن پاک نمایید. چرا که اگر پوست شما آلوده باشد، در حین اصلاح میکروبها وارد منافذ پوست شده و زمینه ایجاد جوش را فراهم می کنند.

می توانید از مخلوط آب و سرکه سیب و یا الکل استفاده نمایید.

مراقبت از پوست بعد از اصلاح صورت

درحین برداشتن موهای زائد صورت، موها از جای خود کنده می شوند و ضربه هایی به پوست وارد می شود که عامل ایجاد التهاب و قرمزی پوست و حتی خارش پوست پس از اصلاح است. البته پوستهای مختلف عکس العملهای متفاوتی نشان می دهند. جوشهای پوستی پس از اصلاح نیز به خاطر عوامل میکروبی است که در حین برداشتن موها، وارد پوست شده و باعث جوش زدن پوست می شوند.بنابراین باید مراقبت از پوست بعد از اصلاح صورت خود کاری انجام دهید.

بهتر است پس از اصلاح کمی صبر کنید تا التهاب پوست از بین برود، سپس پوست خود را ضدعفونی و تمیز کنید. برای اینکار می توانید از ماسکهای طبیعی خنک کننده و پاک کننده استفاده کنید. ژل آلوئه ورا، ماسک لیموترش و عسل ، ماسک شیر و عسل هم بهترین روش برای پاکسازی پوست است. به خصوص که عسل خاصیت ضدعفونی کننده دارد.

سعی کنید پوست خود را خنک کنید چون با کنده شدن موها جریان خون زیرپوست زیاد شده و حرارت پوست بالا می رود .

البته استفاده از افترشیو زنانه هم که حاوی روغن سنبل است می تواند باعث رفع حساسیت بعد از اصلاح شده ، التیام بخش و خنک کننده باشد و از ایجاد جوش و لکه های قرمز جلوگیری کند.

تا این لحظه ۱۳نظر ثبت شده
  1. نرگس:

    بعد اصلاح صورت با الکل تمیز کنید نشورید بعد به یخ بکشید روی صورت چند دقیقه ماساژ بدید با یخ بعد صورت بشورید یه خیار از وسط نصف کنید صورت باهاش ماساژ بدید جلوگیری از جوش میکنه یا میتونید ماسک حنا بی رنگ با گلاب ماست قاطی کنید بذارید روی صورت

  2. Zahra:

    سلام
    من بعد وکس جوش زدم
    می خواستم بدونم باید پوستمو خشک نگه دارم یا چرب ؟

  3. ani:

    پوسته خیلی حساسی دارم .بعد از اصلاح صورت وبدنم با هر وسیله ای چه کرم.تیغ موم جوش زدم راا حلی واسه من دارین؟

  4. بهار:

    پوستم خیلی حساس و نازکه به تازگی متوجه شدم که بعد اصلاح پوستم اسیب دیده و خیلی کم بعضی جاهای صورتم کنده شده با اینکه خیلی رعایت میکنم نگرانم و حساس شدم به این موضوع راه حلی هست که ترمیم بشه؟ یا بیشتر نشه.از الان ک خیلی کوچیک و کمه جلوگیری بشه…

  5. حانی:

    صورتتو شیوکن که جوش نزنی

  6. ayfar:

    سلام خسته نباشید ببخشید من بعد اصلاح صورتم شدید جوش می زنه ،کلافه شدم لطفا راهنمایم کنید.در ضمن پوست صورت من خیلی نرم و شل هستش.مرسی

  7. عسل:

    سلام بعد اصلاح صورت را آب نزنید با الکل تمیز واز ماسک حنا وآویشن استفاده کنید

    • saba:

      عسل اونوقت جاشون میسوزه

  8. niloofar:

    سلام…. . من پوست بدن خیلی حساسی دارم.. از تیغ و ژیلت گرفته تا موم و اسپری مو بر و وکس و کرم مو بر و پودر های موبر و هر چیزی که بگید استفاده کردم.. اما بعده چند روز جوش های وحشتناک میزنم و لک هاش روی دستم میمونه… هیچجوری هم نمیتونم درستش کنم. خیلی کار هایی که گفتن انجام دادم.. اما نشد.. حالا نمیدونم دیگه باید چیکار کنم… . ممنون میشم یه راهنمایی بکنید… . اگه امکانش هست جواب رو برام میل کنید.. ممنون!!

    • elahenaz:

      خو بذ جوابو همینجا بگه مام ببینیم…منم همینو مشکلو دارم 🙁

    • Ainaz banooنام شما...:

      سلام 😊
      منم مشکل شما رو داشتم الان خیلی خوب شدم یادتون باشه حتما قبل و حین اصلاح الکل رو فراموش نکنید بعدشم بلافاصله (یعنی اگر توی ارایشگاه اصلاح کردید حتما همون موقع بعد از اصلاح) ژل بعد از موزدایی سینره بزنید مدت مصرفشم روی جعبه نوشته قیمت مناسبی هم داره اگر اشتباه نکنم ۱۳ هزار تومنه اونو استفاده کنید انشاالله ک به شما هم کمک کنه و اینکه اگر پوست چربی دارید ژل های پاکسازی صورت و تهیه کنید از داروخونه اونا رو هم استفاده کنید تا خدایی نکرده صورتتون الودگی جمع نشه روش.البته اونا اکثرا گرون قیمتن ولی به غیر از بعد اصلاح هم خیلی به کارتون میاد.داشت یادم میرفت قبل اصلاح حتما صورتتونو با یه صابون ملایم بشورید به طوری که فقط تمیز شه و دقت کنید خشک نشه پوستتون چون موقع اصلاح خیلی اسیب میبینه .

  9. Afsaneh:

    به نظر میرسه ماسکهای خوبی باشه باید امتحان کنم بعد نظرم را بگم .ولی درکل سایت خوبیه.ممنون

  10. omid:

    به به به به به به به به به به عجب سایتیه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.