مـزایـا ومـعـایـب مـوم انـداخـتـن!! خانمها حتما بخوانند

مـزایـا ومـعـایـب مـوم انـداخـتـن!! خانمها حتما بخوانند

موم انداختن یا وکس صورت، یکی از روش های از بین بردن مو های زائد با استفاده از ماده ای به نام «موم» یا «وکس» است…
پس از استفاده از موم پوست صورت صاف و نرم می شود. در این روش، ابتدا لایه ای نازک از موم را روی پوست قرار داده، سپس کاغذ یا پارچه مخصوصی روی این لایه قرار می دهیم و در انتها با یک حرکت سریع در خلاف جهت رویش مو، کاغذ یا پارچه را از روی پوست برمی داریم. با انجام این کار موم همراه مو و پوست مرده از روی پوست جدا می شود اما این روش مزایا و معایبی دارد.

● مـزایـا
پس از چند بار اپیلاسیون کردن، موهای صورت نرم تر و نازک تر می شوند.
این روش نسبت به دیگر شیوه ها ماندگاری بیشتری دارد. موها برای درمان ریشه شان و رشد دوباره به ۳ تا ۸ هفته زمان نیاز دارند. این در حالی است که در بقیه روش ها مو حداکثر تا یک هفته بعد روی پوست ظاهر می شود.
با استفاده از موم می توان مطمئن بود که مو دقیقا در نقاطی که ما می خواهیم از پوست جدا شود، به این ترتیب می توان ابروها را به بهترین صورت شکل داد.
اپیلاسیون با موم روشی ارزان و سریع برای رهایی از موهای زائد است.
این روش امنیت بسیار بالایی دارد. هنگام استفاده از وکس هیچ ماده شیمیایی ای استفاده نمی شود. البته پزشکان استفاده از این روش را برای مبتلایان به دیابت و افرادی که از نظر گردش خون در بدن دچار مشکل هستند، توصیه نمی کنند.

● مـعـایـب
مو ممکن است بشکند و مقداری از آن روی پوست باقی بماند.
برای استفاده از آن باید مراقب عفونت پوست بود.
استفاده از موم داغ روی صورت حداکثر ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد و پوست آسیب می بیند. روش نادرست استفاده از وکس صورت می تواند باعث تحریک یا سوزاندن پوست شود.
برای آنکه بهترین نتیجه را بگیرید، باید اندازه موهایتان حداقل ۶ میلی متر باشد در غیر این صورت ممکن بعضی از موها از صورت جدا نشوند.
وکس صورت معمولا با درد همراه است زیرا پوست صورت از دیگر نقاط بدن حساس تر است. وکس صورت می تواند باعث قرمزی یا بروز جوش های پوستی شود.

ترجمه:حسین صرافی

روزنامه سلامت

پزشکی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.