مراکز معاینه فنی ۲۰درصد شلوغ شد

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 مراکز معاینه فنی 20درصد شلوغ شد

مراکز معاینه فنی ۲۰درصد شلوغ شد

ممتازنیوز: مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: با آغاز ثبت نام طرح ترافیک سالانه، مراجعه به مراکز معاینه فنی ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ممتازنیوز، سید علی رضوی با بیان اینکه با گذشت ۱۰ روز از آغاز ثبت نام طرح ترافیک سالانه میزان مراجعه به مراکز معاینه فنی ۲۰ درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از الزامات ثبت نام طرح ترافیک سالانه معاینه فنی معتبرخودروهاست درصد مراجعه شهروندان به مراکز افزایش یافته است.
وی با تاکید بر اینکه در چند مورد خاص از جمله آغاز سفرهای نوروزی و تابستانی و ثبت نام آرم طرح ترافیک درصد مراجعه به مراکز معاینه فنی افزایش می یابد، افزود: معمولا با اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و دیگر مواردی که الزامی به وجود آید دارندگان خودرو خود را ملزم به دریافت معاینه فنی می دانند، این در حالیست که معاینه فنی مستمر و کارآمد ضامن ایمنی خودرو است.
رضوی با بیان اینکه معاینه فنی کارآمد ۲۵ درصد در کاهش الودگی هوا موثر است، گفت: طی ده روز گذشته میزان مراجعات از روزانه ۱۳۰۰ خودرو به ۲۵۰۰ خودرو افزایش یافته است.
به گفته وی همزمان با آغاز ثبت نام طرح ترافیک سالانه به دلیل سهولت در امر اخذ برگه معاینه فنی، ساعات کار ۳ مرکز معاینه فنی شهر تهران ۲ ساعت افزایش یافته است.
به گزارش موج، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران افزود: بر این اساس مراکز بیهقی، آبشناسان و سراج از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۸ خدمت رسانی خواهند کرد.
رضوی تاکید کرد: تنها معاینه فنی مراکز شهر تهران در ثبت نام اینترنتی طرح ترافیک سالانه معتبر بوده و آن دسته از مالکان خودرو که از مراکز حاشیه شهر و استان تهران برگه معاینه فنی را دریافت کرده اند در سیستم با خطا مواجه می شوند، لذا ثبت نام کنندگان تنها با مراجعه به ۸ مرکز معاینه فنی شهر تهران مجاز به ثبت نام اینترنتی طرح ترافیک خواهند بود.
مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی تهران همچنین با اشاره به اینکه دولت باید اصلاح قانون معاینه فنی را از مجلس شورای اسلامی پیگیری کند، گفت: به واقع می بینیم که برخی از شهروندان سلامت خود و شهروندان را جدی نگرفته و در عین حال به ایمنی خودروی خود نیز بی اهمیت هستند و تا الزام و اجباری بر معاینه فنی نباشد برای اطلاع از وضعیت خودروی خود به مراکز معاینه فنی مراجعه نمی کنند.
رضوی ادامه داد: شهروندان باید باور داشته باشند که معاینه فنی و چکاب خودرو ضامن سلامت و ایمنی جان خودشان است و بی انکه الزامی باشد برای اطمینان از وضعیت خودروی خود مراجعه کنند.
وی یادآور شد: نقش خودرو و احتراق سوخت عامل ۸۵ درصد آلودگی هواست، لذا دولت و مسئولان در موضوع کاهش آلودگی هوا باید با اهتمام ویژه به موضوع آلودگی هوا و اصلاح قانون مصوب مجلس بپردازند تا با حمایت نمایندگان مجلس عقب گرد زیست محیطی دو سال گذشته جبران شود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.