مرتضوی با خدم و حشم آمد

۰۹اردیبهشت،

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، چهارمین جلسه دادگاه کهریزک صبح امروز در حالی برگزار شد که مثل همیشه با حاشیه‌های مختلفی همراه بود.

شاکیان بدون حضور خبرنگاران وارد دادگاه شدند ولی متهمان همانند جلسه‌های قبل خبرنگاران را نیز برای ورود به دادگاه با خود همراه کردند.

**قاضی معلق از آمدن شهود شاکی شد

 

حدود ساعت ۹:۲۰ علی‌اکبر حیدری‌فر متهم ردیف دوم کهریزک به تنهایی و با پای پیاده و با سررسید همیشگی‌اش وارد سالن دادگاه شد در حالی که از حضور شهود در دادگاه بسیار شاکی بود.

** متهمی در انتظار یک متهم دیگر

حیدری‌فر پس از ورود به دادگاه بدون مقدمه سالن را ترک کرد و وقتی با سوال خبرنگاران مواجه شد گفت: منتظرم مرتضوی بیاید!

**سعید مرتضوی با خدم و حشم همیشگی‌اش به دادگاه آمد
 
سعید مرتضوی نیم ساعت بعد از وقت قانونی با خودروی مگان سفید و شیشه‌های دودی که تصویرش حتی از پنجره‌های ماشین هم مشخص نبود با محافظان و خدم و حشم وارد حیاط دادگاه شد.  
 
**پس از انتظار چهار ساعته خبرنگاران دادگاه تمام شد

چهارمین جلسه دادگاه پس از انتظار چهارساعته خبرنگاران در ساعت ۱۳ به اتمام رسید و اولین خروجی‌اش سعید مرتضوی به همراه، همراهانش البته بدون حضور در جمع خبرنگاران بود. در همین زمان وقتی خبرنگاران انتظار خروج حیدری‌فر را می‌کشیدند حراست دادگاه اعلام کرد که حیدری‌فر با خودروی مرتضوی از دادگاه خارج شده است؛ و در این میان مشخص شد که چرا حیدری‌فر در ابتدای ورودش انتظار مرتضوی را می‌کشید چرا می‌خواست همراه همیشگی‌اش در هنگام دفاع از خود در مقابلش بنشیند و او را تایید کند.
 
**صدور فرمان سکوت قاضی مدیر خراسانی به متهمان و شاکیان کهریزک

پس از اتمام دادگاه و اینکه متهمان از دادگاه خارج شدند خبرنگاران و عکاسان به سمت درب دیگر دادگاه هجوم بردند تا حداقل در این سکوت خبری بتوانند با شکات صحبت کنند و دربارهٔ جزئیات جلسه دادگاه مقداری آگاه شوند. همین که خبرنگاران خود را به درب خروج شکات رساندند وکیل قاضی حداد از پله‌ها به سرعت در حال پایین آمدن بود که در حلقه خبرنگاران گرفتار شد و گفت ما از مصاحبه منع شده‌ایم و نمی‌توانم دربارهٔ جزئیات دادگاه توضیح دهم.

پس از آن مادران مرحوم روح‌الامینی و کامرانی از دادگاه خارج شدند و مثل همیشه با روی خوش به میان خبرنگاران آمدند ولی گفتند که نمی‌توانند هیچ توضیحی دربارهٔ دادگاه بدهند.

**وقتی یکی از شکات وسط حرف دیگری پرید!

وقتی که خبرنگاران متوجه شدند که نمی‌توانند از جزئیات دادگاه مطلع شوند فقط امید خارج شدن روح‌الامینی را داشتند تا حداقل او بگوید که در دادگاه چه قبل است؛ زمانی که وی از دادگاه خارج شد و به میان خبرنگاران آمد در واکنش به اظهارات حیدری‌فر گفت مگر حیدری فر سخنگوی ما و قوه قضاییه است که دربارهٔ حضور شهود صحبت می‌کند.

وی سپس گفت که فقط در این جلسه دادگاه حیدری‌فر از خود دفاع کرده و نوبت به شاهدان نرسید و او نمی‌تواند جزئیات بیشتری را دربارهٔ جلسات دادگاه بگوید. 

در همین زمان پدر مرحوم کامرانی خطاب به روح‌الامینی فریاد زد مگر قرار نبود که هیچ چیز نگوییم؛ نباید خوراک رسانه‌ها شویم.

پدر مرحوم کامرانی که بسیار عصبانی به نظر می‌رسید تصمیم گرفت اظهارات خود را به زمان دیگری موکول کند و به همراه خانواده‌اش از میان خبرنگاران جدا شد.
 
**بازداشت‌شدگان سابق کهریزک هم آمده بودند

یکی از حواشی متفاوت این جلسه حضور تعدادی از بازداشت‌شدگان کهریزک که با فرزندان روح‌الامینی، کامرانی و جوادی‌فرد هم‌سلولی بودند مقابل دادگاه بود که البته از حضور آنها ممانعت به عمل آمد. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.