مردان از روی صبحانه رد نشوید!

اردیبهشت ۱۴۰۳

دانشکده بهداشت عمومی هاروارد در تحقیق انتشار یافته نخوردن صبحانه و مشکلات قلبی وعروقی را به مردان اخطار می دهد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از بخش علم و تکنولوژی خبرگزاری ANSA ایتالیا ، زنگ خطر مشکلات قلب و عروق برای مردان زده شد.

براساس این گزارش، مردانی که صبحانه را در صبح به عنوان یک قاعده . برای خود قرار نداده اند بیشتر دچار مشکلات قلبی و عروقی می شوند.

براین اساس محققان در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد به تازگی در برابر این خطر اخطار دادند.

آنها متذکر می شوند که صبحانه نخوردن یک عادت بد است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش داده و شما را در معرض حملات کشنده قلبی بیشتر از حد متوسط قرار می دهد.

در این پژوهش، که بین سال های ۱۹۹۲ و ۲۰۰۸ بر روی یک نمونه از ۲۷،۰۰۰ مرد بین سنین ۴۵ تا ۸۲ سال، مایل به شرکت در بررسی تغذیه کلی و تاثیر آن بر سلامت انجام شد، و افزایش ۲۷ درصدی عوامل خطر قلبی و مرگ و میر بیماری های عروقی کرونر قلب خاص در میان کسانی که صبحانه نمی خورند را نشان داد.

از سوی دیگر، در این مجموعه، درصد بیشتری از اشخاص سیگاری و مصرف کنندگان ضعیف از نقطه نظر فیزیکی این دیدگاه، به عنوان واحد فعال بحساب می آیند.

لی کاهیل، یک محقق در دانشگاه هاروارد و نویسنده مطالعه گفت: پرش از روی صبحانه می تواند به خودی خود منجر به خطراتی مانند چاقی، فشار خون بالا، بالا بودن میزان کلسترول و دیابت و در دراز مدت به حمله قلبی بیانجامد./س


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.