مردمی که سر به کوه گذاشته‌اند!

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کد مطلب : ۱۷۳۵۶۴برای فرار از هجوم وحشی‌گری‌ها؛

مردمی که سر به کوه گذاشته‌اند!

عملیات آزاد‌سازی سنجار توسط نیروهای پیشمرگ

اقدامات غیر انسانی تروریست‌های داعش در منطقه سنجار عراق موجب شد تا برخی از اهالی این منطقه را ترک کنند.

پنجشنبه ۲۷ آذر – ۱۴:۳۶

به گزارش ممتاز به نقل از ایمنا، روزنامه گاردین چاپ لندن در شماره امروز خود با اشاره به اقدامات تازه نیروهای پیشمرگ کرد در مقابله با داعش نوشت: نیروهای کرد عراقی روز گذشته در اقدامی نظامی قصد باز پس گیری مناطق نزدیک به مرز سوریه را داشتند. مناطقی که اکنون ماه ها از زمان اشغال آن توسط گروه تروریستی داعش می گذرد.
از جمله مناطق مورد نظر نیروهای کرد در این عملیات، شهر سنجار است که تا پیش حمله نظامیان داعش به این منطقه، پایگاه اصلی اقلیت ایزدی عراق محسوب می شد. اقلیتی که نیروهای داعش با اقدامات وحشیانه خود، آنان را وادار به فرار از این منطقه کرد.
کشتار،‌ غارت و ربودن صدها تن از اهالی این منطقه توسط نظامیان داعش موجب شد که بسیاری از اعضای قبیله ایزدی عراق این منطقه را ترک کرده و به ارتفاعات سنجار ژناه برند.‌
پس از ورود نیروهای کرد به این منطقه،‌ بسیاری از ایشان توانستند از این منطقه که در اشغال نیروهای داعش قرار داشت،‌ بگریزند اما اکنون و با گذشت چهار ماه از ورود نیروهای کرد،‌عده ای کههمچنان در این ارتفاعات پناه گرفته اند،‌ وضعیت دشواری را پشت سر می گذارند.
شرایط آنان به گونه ای است که بالگردهای ارتش عراق هر روز در آسمان این منطقه پرواز کرد و در پی پناه جویانی است که از ترس وحشی گری های نیروهای داعش به کوه پناه آورده اند.
شاید بتوان گفت اقدامات غیر انسانی گروه تروریستی داعش در این منطقه یکی از انگیزه های عمده باراک اوبا در تشکیل ائتلاف آمریکایی ضد داعش بود.
به گفته فرمانده ارشد نیروهای پیشمرگ کرد، این نیروها در عملیاتی قصد آزاد سازی مناطق سنجار و زمر در نزدیکی مرز سوریه را داشتند. البته گفتنی است این عملیات از سوی جنگده های هوایی ائتلاف آمریکایی ضد داعش نیز پشیبانی می شد.

خبرگزاری ایمنا
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.