مردم تبریز درمقابل کنسولگری جمهوری آذربایجان تجمع اعتراضی برگزار کردند

به گزارش عصر سه شنبه خبرنگار ایرنا، در این تجمع مردم خشمگین با شعارهای

‘سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن’، ‘آذربایجان دولتی غارت ادیب غیرتی'(دولت آذربایجان غیرت را غارت کرده است)، ‘آذربایجان شیعه سی قبول اتمز ذلتی’، (شیعه آذربایجان ذلت نمی پذیرد) مرگ بر اسراییل و مرگ بر بی غیرت، قره باغ با رقص و آواز و به دست همجنسگرایان آزاد نمی شود، نفرت و انزجار خود را از دادن اجازه رژه به همجنس گرایان در باکو اعلام کردند.

در این تجمع هزاران نفر از مردم غیرتمند و مومن تبریز و شهرهای اطراف نفرت و انزجار خود را از بانیان برگزاری این رژه و برنامه یوروویژن اعلام کردند.

منتخب مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در این اجتماع گفت: به گواه تاریخ، غیرت دینی در آن سوی ارس پس از جدا افتادن از ایران به قدری بود که به علمای نجف نامه نوشتند و خواستند که اجازه جهاد دهند تا به آن وسیله از زیرسیطره کمونیسم خارج شوند.

‘محمد اسماعیل سعیدی’ افزود: امروز با کمال قباحت اقداماتی دیده می شود که جای تاثر فراوانی دارد.

وی گفت: بر این اساس در جمهوری آذربایجان شاهد اقدامات ضد حقوق بشر و ضد انسانی هستیم که قلب مسلمانان را جریحه دار کرده و با این اجتماع مردم مراتب نفرت و اعتراض خود در مقابل اقدامات ضد دینی در این کشور را نشان دادند.

وی با اشاره به در تنگنا قرار دادن مسلمانان و برخی متدینان توسط دولت جمهوری آذربایجان، خاطرنشان کرد: دولتی که دم از دموکراسی، آزادی بیان و حقوق بشر می دهد تعدادی از مومن ها و مسلمانان کشور را دربند و زندانی و عرصه را برای آنان تنگ کرده است.

سعیدی با تاکید بر اینکه کشور آذربایجان بدون مردم هویت ندارد، اظهار کرد: مردمان با غیرتی که توانایی آزاد کردن قره باغ را دارند، در بند بوده و زندانی می باشند و سازمان مدافع حقوق بشر نیز سکوت کرده است.

وی افزود: کشور آذربایجان تبدیل به پایگاه رژیم صهیونیستی شده و رژه همجنس گرایان در این کشور برنامه ریزی و ساخته و پرداخته صهیونیسم است که با پول مردم مظلوم جمهوری آذربایجان اجرا می شود.

وی با اشاره به ابراز انزجار مردم تبریز و اعتراضات مردم این شهر، گفت: برنامه ریزی برای برگزاری برنامه یوروویژن از قبل طراحی شده بود و برنده مسابقه سال قبل یوروویژن فعال فرهنگی تشکیلات صهیونیسم بود تا امسال میزبانی مسابقات غیردینی و غیر انسانی به آذربایجان برسد.

وی با اشاره به اینکه برنامه یادشده در جهت هجوم فرهنگی دشمنان بر ضد مسلمانان اتفاق می افتد، تاکید کرد: جمهوری اذربایجان تبدیل به پایگاه آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی شده است که برای مسلمانان قابل قبول نیست.

حجت الاسلام اسماعیلی معاون تبلیغات حوزه های علمیه تبریز نیز گفت: اعتقاد مرز ندارد و وقتی که منکری در جایی رخ می دهد، وظیفه همه مسلمانان است که ساکت ننشینند.

۷۲۲۳/۵۸۷**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۱۲۸۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.