مرکز نمایش‌های آئینی صبا به بهره‌برداری می‌رسد

اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر عامل شرکت توسعه فضای فرهنگی شهر تهران از بهره‌بردرای مرکز نمایش‌های آیینی صبا در محدوده منطقه ۷ با کاربری فرهنگی-تجاری تا پایان سال خبر داد.

علی اصغر مونسان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ممتاز نیوز، در تشریح این خبر با اشاره به آغاز اجرای این پروژه در تاریخ ۲۹ فروردین ۸۵ اتمام این ۱ پروژه را در نیمه اول سال ۹۲ عنوان کرد و گفت: مرکز نمایش‌های آیینی صبا از سالن‌های نمایش، آمفی تئاتر، سالن‌های گریم و تمرین، سالن تمرین بازیگران، سالن اجتماعات جانبی، فضای انتظار، ۶۴ واحد تجاری و ۱۶۵ پارکینگ به مساحت ۷ هزار و ۲۴ متر مربع تشکیل شده است.
وی تصریح کرد: شهر تهران با وجود سالن‌های متعدد تاکنون فاقد یک مرکز حرفه‌ای نمایشهای آیئنی با استانداردهای لازم بوده که این امر سبب شد شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در کنار توجه به ساخت مراکز سینمایی به هنر تئاتر و خصوصا نمایش‌های آئینی و گسترش فضاهای مرتبط این هنر اهتمام ورزیده و درصد ایجاد مرکزی حرفه‌ای و مدرن با امکانات تخصصی برآید.
مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران عنوان کرد: مرکز نمایش‌های آئینی با مساحت ۵۹۸۷ متر مربع و زیر بنای ۱۶ هزار و ۱۱۸ متر مربع دارای دو سالن تئاتر با ظرفیت ۶۰۰ صندلی است که براساس آخرین استانداردهای دنیا طراحی شده و امکان اجرای نمایش‌های ائینی – ایرانی را با بهترین شرایط فراهم کرده است.
مونسان افزود: مرکز نمایش‌های آئینی از دو بخش شمالی و جنوبی تشکیل شده که قسمت شمالی آن شامل فضاهای فرهنگی و قسمت جنوبی شامل فضاهای تجاری، تاسیسات و پارکینگ مجموعه بوده که هر بخش با توجه به کاربری آن طراحی شده است و معروفات مورد نیاز هر بخش به طور کامل در ان دیده و پیش‌بینی شده است.
وی اضافه کرد: قسمت شمالی مرکز نمایش‌های آئینی مربوط به بخش فرهنگی است که در ۵ طبقه ساخته شده و با توجه به کاربری آن در هر طبقه فضاهای مورد نیاز بخش فرهنگی تفکیک شده و قسمت جنوبی مربوط به بخش تجاری است که ورودی و رمپ دسترسی به پارکینگ مجموعه نیز در این قسمت قرار دارد.
مدیر عامل شرکت توسعه فضای فرهنگی شهر تهران اظهار داشت: قسمت شمالی مرکز نمایش‌های ائینی مربوط به بخش فرهنگی است که در ۵ طبقه ساخته شده و با توجه به کاربری ان در هر طبقه فضاهای مورد بخش فرهنگی تفکیک شده و تالار نیز به عنوان اولین عنصر متمایز کننده مرکز نمایش‌های آئینی از تالارهای پیشین، مجاروتش با آبنمای عظیم و فضای طبیعی و اشغال کردن مساحتی وسیع در زیر سطح زمین است.
وی در پایان  با اشاره به اینکه  اتاق چهره‌آرایی، استفاده از تجهیزات ویژه نور و صدا منطق بر امکانات، رستوران، چاپخانه و پارکینگ با گنجایش ۶۵ خودرو از دیگر امکانات در نظر گرفته شده برای این مرکز است خاطر نشان کرد: تئاتر نگاه زنده به زندگی است که با توجه به اهمیت استمرار انواع مختلف تئاتر در دید تماشاگران باید سالن‌هایی به این نوع نمایش اختصاص داده شود تا مردم بتوانند آنها را در طول سال تماشا کنند./


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.