مسجد جامعی: لطفی هیچ‌گاه دنبال نام و نان نبود/ حضور گسترده چهره‌های موسیقی در مراسم یادبود لطفی

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

مراسم بزرگداشت و ختم زنده یاد محمدرضا لطفی استاد پرآوازه موسیقی ایران با حضور جمع کثیری از هنرمندان و علاقه‌مندان عصر روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، در این مراسم که با حضور اساتید و چهر‌ه‌هایی چون علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا شجریان، حسین علیزاده،‌ احمد مسجد جامعی و … برگزار شد به بیان مطالبی در مورد شخصیت زنده یاد محمدرضا لطفی پرداخته شد.

در بخشی از این مراسم احمد مسجد جامعی رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه زنده‌یاد لطفی جزو برترین هنرمندان ایرانی بود، خاطر نشان کرد: استاد لطفی در ذات هنر ایران بود و فقط به ایران فکر می‌کردند. او دوستانی داشت که هر یک چهر‌های ماندگاری در عرصه هنر ایران شدند.

او ادامه داد: زنده‌یاد لطفی آثار ماندگاری را در عرصه موسیقی ایران به یادگار گذاشتند. او در برهه‌هایی از زمان فعالیت می‌کرد که شرایط بسیار دشواری را داشت. پس از دوره مشروطیت که موسیقی اجتماعی شکل گرفت استاد لطفی و دوستانش توانستند نقش بسیار مهمی را در زنده کردن این نوع موسیقی داشتند.

مسجدجامعی خاطر نشان کرد: اساتیدی چون محمدرضا لطفی، محمدرضا شجریان و هوشنگ ابتهاج نقش مهمی را در ساخت آثار ماندگار موسیقی اجتماعی داشتند. لطفی شاگردان بسیاری را نیز به عرصه موسیقی ایرانی معرفی کرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: زنده یاد لطفی هم مدیری توانمند ، تئوریسینی توانا و نوازنده و پژوهشگری برجسته در عرصه موسیقی ایران بود و توانست بزرگترین گروه‌های موسیقی ایران را شکل دهند.

او با بیان این که زنده‌یاد لطفی همواره بی‌هیچ چشم‌داشتی به فعالیت در عرصه هنر می‌پرداخت خاطرنشان کرد: به یاد دارم در آخرین کاری که استاد لطفی در اواخر سال‌های دهه هشتاد انجام داد، مجموعه‌ای از دفاتر نت به دست آمده از کاخ گلستان را بازسازی و بازخوانی کرد. وقتی حقوق در نظر گرفته شده برای این فعالیت او به دستش نرسید،‌ هیچ‌گاه اعتراض و حرفی را بیان نکرد.

مسجدجامعی در پایان گفت: لطفی هیچ‌گاه دغدغه نام و نان نداشت و من آرزو می‌کنم تا همه شاگردان و همکاران او بتوانند به نیکی راه او را طی کنند و میراث‌دار آن چه باشند که او بر جای گذاشته است.

در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام حمیدزاده در سخنانی گفت: مصیبت از دست دادن زنده یاد لطفی نه تنها متعلق به خانواده اوست بلکه متعلق به کل خانواده هنرمند ایران است.

او اضافه کرد: وقتی کسی چون لطفی از دست می‌رود، خلع بزرگی در جامعه هنری ایران ایجاد می‌شود. اشخاصی چون لطفی نقشی بزرگ در هنر ایران داشته‌اند.

در این مراسم شمار بسیاری از هنرمندان و اساتید موسیقی ایران از جمله محمدرضا شجریان، حسین علیزاده ، هوشنگ ، ارژنگ و بیژن کامکار، محمد سریر، کیوان ساکت، بیژن بیژنی، وحید تاج، فاضل جمشیدی و همچنین علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدرضا طالقانی حضور داشتند.

گزارش تصویری مرتبط

 انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.