محمدرضا لطفی در ارسباران

۲۷م آذر ،

سینماپرس/گروه هفت هنر:آلبوم تصویری کنسرت «هنر گام زمان» با حضور محمدرضا لطفی و بهراد توکلی منتقد پنجشنبه هفتم دی ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش سینماپرس «هنر گام زمان» عنوان آلبوم تصویری است که در دو بخش بداهه‌نوازی در آواز ابو عطا و گروه‌نوازی در دستگاه همایون توسط «موسسه فرهنگی و هنری آوای شیدا» انتشار یافته و در‌بر‌گیرنده کنسرت آبان‌ماه ۱۳۹۰ محمدرضا لطفی و گروه همنوازان شیداست.

محمدرضا لطفی در سال ۱۳۲۵ در شهر گرگان به دنیا آمد. او در هنرستان موسیقی به مدت پنج سال به آموختن موسیقی پرداخت و موسیقی را نزد استادانی چون علی اکبر شهنازی، حبیب‌الله صالحی، نور علی برومند، عبدالله دوامی، سعید هرمزی و سایر استادان دانشکده موسیقی فرا گرفت.

لطفی در سال ۱۳۵۴ گروه شیدا را راه‌اندازی کرد و به همراه گروه عارف به سرپرستی حسین علیزاده به بازخوانی و اجرای دوباره آثار گذشتگان پرداخت. از جمله آثار محمدرضا لطفی می‌توان به راست پنجگاه، به یاد عارف(بیات ترک)، چهره به چهره (نوا)، سپیده (ماهور)، چشمه نوش (راست پنجگاه)، جان جان (سه‌گاه) و .. اشاره کرد.

باشگاه موسیقی تهران عنوان برنامه‌ای است که تاکنون نشست‌های تخصصی موسیقی، بزرگداشت هنرمندان برجسته کشور در عرصه موسیقی، رونمایی و نقد آلبوم های موسیقی و … را در فرهنگسرای ارسباران برگزار کرده است.

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۹۲۱۴


شبکه خبری سینمای ایران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.