مسلمانان اتریش در چهل سال گذشته ۲۳ برابر شده اند

۲۸ آبان ،

رییس مرکز اسلامی امام علی (ع) وین گفت: طبق تازهترین آمار انتشار یافته جمعیت مسلمانان در اتریش در چهل سال گذشته بیست و سه برابر شده است و ۴۹درصد مسلمانان اتریش نیز حاوی تابعیت این کشور می باشند.

حجت الاسلام منتظری، امام جماعت و رییس مرکز اسلامی امام علی(ع) وین در گفت‎وگو با رسا به تشریح برنامه های این مرکز به مناسبت ماه محرم خبر داد.

وی در ادامه گفت: صبح ها پس از اقامه نماز جماعت صبح زیارت عاشورا قرائت می گردد و بعدازظهرها نیز پس از نماز مغرب و عشا برادران افغان و عرب زبان به مدت یک ساعت و نیم برنامه عزاداری برگزار می کنند و پس از آن نیز سخنرانی مذهبی و عزاداری و مرثیه خوانی برگزار می گردد.  

رییس مرکز اسلامی امام علی(ع) وین در ادامه با بیان این که این مرکز برای روز تاسوعا و عاشورا نیز برنامه های ویژه ای دارد افزود: ویژه برنامه های این دو روز از ساعت۹ صبح آغاز می گردد و یک برنامه مذهبی ویژه کودکان و نوجوانان با حضور اساتید مجرب از حوزه علمیه قم همزمان با مراسم عمومی برگزار می گردد.

وی ادامه داد: از این برنامه مذهبی استقبال بسیاری صورت می گیرد و گاهی اوقات تا حدود سیصد کودک از ملیت های مختلف در این برنامه شرکت می کنند.

حجت الاسلام منتظری گفت: هر چند در وین مراکز شیعی متعدد دیگری نیز وجود دارد اما مرکز اسلامی امام علی (ع) در میان تمامی این مراکز یک نقش محوری دارد و شیعیان ترک، لبنانی، سوری، عراقی، پاکستانی و اتریشی در مراسم های این مرکز شرکت می کنند.

وی افزود: علاوه بر مراسم عزاداری نشست های مختلف پرسش و پاسخ درباره معارف دینی با حضور جوانان و کارگاههای آموزشی تکمیلی جهت تربیت مربی معارف دینی ویژه کودکان و نوجوانان نیز برگزار می گردد.

رییس مرکز اسلامی امام علی (ع) یادآور شد: تمامی مراسم های این مرکز به صورت زنده از پایگاه اینترنتی اینترنتی این مرکز اسلامی پخش می گردد.

حجت الاسلام منتظری افزود: تنها کشوری در منطقه شینگن که اسلام در آن دین رسمی است اتریش است. کشور اتریش در حدود هشت میلیون و پانصد هزار نفر جمعیت دارد که پانصد هزار نفر از آنان مسلمان می باشند و اسلام دومین دین در اتریش می باشد و چون دین رسمی است مسلمانان از حقوق مدنی برخوردار می باشند. بدین معنی که قبرستان جداگانه دارند و تعطیلات اسلامی مانند عید قربان و عید فطر در این کشور به رسمیت شناخته می گردد.

وی گفت: تقریبا شصت هزار نفر از مسلمانان اتریش شیعه می باشند و مرکز اسلامی امام علی (ع) وین کانون اصلی همگرایی شیعیان در اتریش است و مراکزی مانند مجمع اهل بیت اتریش، مرکز شیعیان ترک، مرکز شیعیان پاکستانی، مرکز شیعیان عراقی، مرکز اسلامی الزهرا و مرکز اسلامی سالزبورگ همگی از مراکز اقماری مرکز اسلامی امام علی (ع) وین به شمار می آیند.

رییس و امام جماعت مرکز اسلامی امام علی (ع) وین افزود: طبق تازهترین آمار انتشار یافته جمعیت مسلمانان در اتریش در چهل سال گذشته بیست و سه برابر شده است و در حالی که در سال ۱۹۷۱ میلادی تنها ۲۲۲۶۷ مسلمان در این کشور زندگی می کردند امروزه این رقم از پانصد هزار نفر گذشته است.

وی در ادامه گفت: صد سال است اسلام در اتریش به عنوان دین رسمی شناخته شده است و حدود ۲۵۰ مسجد، مرکز اسلامی و انجمن دینی در این کشور وجود دارد. ۴۹درصد مسلمانان اتریش نیز حاوی تابعیت این کشور می باشند.

حجت الاسلام منتظری در پایان گفت: در اروپا مرکز اسلامی لندن به لحاظ موقعیت سیاسی و مرکز اسلامی هامبورگ از نظر قدمت شناخته شده می باشند اما مرکز اسلامی امام علی (ع) وین همواره به سبب حضور گسترده شیعیان مشهور بوده است.


خبرگزاری انتخاب |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.