مسواکتان را در مجاورت سرویس بهداشتی قرار ندهید

از قرار دادن مسواک در مجاورت دستشویی پرهیز کنید.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، یک دندان پزشک با بیان اینکه برای نگهداری و مراقبت از دندانها باید از مسواک های مناسب استفاده کرد، افزود: عمر استفاده از یک مسواک برای هر فرد بین ۳ تا ۴ ماه تخمین زده می شود اما به محض آنکه پرزهای موجود در مسواک خمیده و یا شکسته شود باید نسبت به تعویض آن اقدام کرد.
 
دکتر محمد پهلوانی افزود: استفاده از مسواک هایی که پرز آن ها دچار خمیدگی و یا شکستگی شده است باعث آسیب دیدگی و خونریزی لثه ها می شود و باید حتما تعویض شود.
 
وی مسواک دندانها بعد از هر وعده غذایی را ضروری دانست و افزود: مردم باید در هنگام خرید خمیردندان نیز به مشخصات بهداشتی به ویژه تائیدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توجه داشته باشند.
 
دکتر پهلوانی یادآور شد: باید از خمیردندانهای دارای فلوراید استفاده کرد.
 
وی رعایت بهداشت و نگهداری مسواک در مکانی مطلوب برای جلوگیری ازابتلا به بیماری ها را ضروری دانست و تصریح کرد: به هیچ وجه نباید مسواک در مجاورت دستشویی(توالت) نگهداری شود.
 
این دندانپزشک با بیان اینکه بسیاری از مردم مسواک خود را در کنار روشویی و در مجاورت دستشویی(توالت) قرار می دهند، گفت: این اقدام با توجه به فضای بسته سرویس های بهداشتی و متصاعد شدن گازهای موجود در فاضلاب می تواند سلامت فرد را به مخاطره بیاندازد.
 
دکتر پهلوانی به مردم توصیه کرد: درصورت امکان از مسواک های دارای درپوش استفاده و یا مسواک را در اتاق خود نگهداری کنند./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.