مشاور رهبری: خاورمیانه قلب تپنده سیاسی جهان است

به گزارش خبرنگار مهر، سومین هم‌اندیشی مدیران صدا و سیما و برنامه سازان رادیو و واحدهای ستادی با حضور محمدحسین صوفی معاون صدا، علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری و جمعی از مدیران شبکه‌های گوناگون و برنامه‌سازان در استودیوی شماره یک ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

جعفری، مدیرکل برنامه ریزی و نظارت معاونت صدا با اشاره به تشکیل ستاد انتخاب شبکه‌های برتر درباره معیارهای این انتخاب توضیح داد: این طرح از اسفندماه سال گذشته آغاز شد و تا امروز بخش مقدماتی آن انجام شده است. ما در چهار حوزه اصلی با معیار و ملاک‌های مشخص برای انتخاب شبکه‌های برتر اقدام می‌کنیم که مدیریت منابع، افزایش کیفی تولیدات و نظارت و ارزیابی از جمله این موارد هستند.

وی افزود: اهداف طرح شبکه برتر، هدایت و راهنمایی شبکه‌ها، ایجاد انگیزه، ایجاد فضای رقابتی و تحرک و پویایی برای جذب مخاطب است. همچنین در صددیم نقاط قوت و ضعف برنامه سازان را شناسایی کنیم. مزیت این طرح نسبت به جشنواره سالانه رادیو این است که در این مدل تنها بخشی از برنامه‌ها قابل رصد هستند. ما کار را از اردیبهشت ۹۱ آغاز کردیم و تا ۳۱ فروردین ۹۲ ادامه خواهد داشت.

مدیرکل برنامه ریزی و نظارت صدا و سیما، معاون صدا، اداره کل پژوهش های رادیو، امور آموزش و اداره کل اداری- مالی، اداره کل اطلاعات و برنامه ریزی را اعضای ستاد جشنواره معرفی کرد.

در ادامه صوفی با اشاره به موضوع بیداری اسلامی در کشورهای منطقه اظهار کرد: علاقمندیم به این موضوعات به ویژه در کشور سوریه در برنامه سازی توجه شود و دست مایه ساخت آثار رادیویی قرار گیرد.

وی با اشاره به برگزاری نشستی با ریاست سازمان ادامه داد: مهندس ضرغامی رضایتمندی خود از برنامه‌های رادیو را اعلام کرد و این موضوع وظایف ما در رادیو را سنگین تر می‌کند. من امیدوارم موفق شویم این درجه را حفظ کنیم و حرکات روبه رشد رادیو به سمت تعامل شبکه‌ها با حوزه‌های ستادی حرکت کند.

صوفی در پایان سخنان خود توضیحاتی درباره تعداد شبکه‌های رادیویی و عملکرد آنها برای مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری ارائه کرد.

صدور انقلاب با تفنگ نیست

ولایتی در ادامه این مراسم با درود به خبرنگاران شهید در سخنانی گفت: اکنون هر گوشه از آسیای غربی یعنی خاورمیانه دارای موضوعات مهم و قابل توجهی است به ویژه با توجه به حوادثی که اخیرا اتفاق افتاده خاورمیانه به قلب تپنده سیاسی جهان تبدیل شده است، البته این منطقه همواره به دلایل مختلفی چون مرکز تمدن ادیان الهی جهان بودن و پوشش‌های مذهبی گوناگون داشتن، مهم تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که انقلاب به جمهوری اسلامی رسید، کشورهای بیگانه همه کاری کردند تا در داخل ایران با شکست مواجه شود پس از آن در مرزها کشور ما را محدود کردند در صورتی که آنها نمی‌دانستند صدور انقلاب با تفنگ نیست.

ولایتی با طرح موضوعی درباره اهمیت انقلاب‌های کشورهای عربی به سخنان خود پایان داد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.