مشوق‌های تازه برای حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه بین‌المللی تهران

۲۹ام بهمن ،

معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی گفت: حضور شرکت های خارجی یکی از مهم ترین موضوعات برگزاری نمایشگاه است.

به گزارش ایسنا، محمدجواد قنبری اظهار کرد: این موضوع ازاین نظر حائز اهمیت است که حضور شرکتهای خارجی سبب تقویت بازار داخلی و رشد کمی و کیفی کالاهای داخلی می شوند. در واقع مشارکت شرکت های خارجی سبب ورود تکنولوژی و دانش به کشور است. همچنین تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی به راحتی می توانند نشست ها و تعاملات اقتصادی برگزار و اهداف تجاری خود را دنبال کنند.

وی ادامه داد: درسال جاری به سبب یک سری مسائل سیاسی مشارکت کنندگان خارجی فرصت کمتری برای حضور در نمایشگاه های ایران پیدا کردند. لذا مشکلات تأمین ارز و نوسان قیمتی آن سبب شد که حضور کمتری در نمایشگاه های سال جاری در بخش ارزی ایجاد شود.

او یادآور شد: مشارکت کنندگان خارجی (همه گروههای ذیربط) برای تأمین ارز از بازارآزاد دچار مشکل شده و به همین سبب هزینه های مشارکت در نمایشگاههای داخلی دربخش ارزی بالا رفت که به تبع آن سبب کاهش مشارکت کنندگان خارجی وبخش ارزی نمایشگاههای داخلی در سال جاری شد.

قنبری بیان کرد: حوزه معاونت امور نمایشگاهی از حدود دو ماه پیش به صورت جدی این موضوع را در دستور کار قرار داد وبه عنوان یکی ازموضوعات حساس و چالشی درنمایشگاههای سال ۹۲ آن را پیش بینی و با جلسات متعدد کارشناسی و نظرخواهی از برگزارکنندگان نمایشگاه ها راهکارهای مختلفی را به هیأت مدیره شرکت نمایشگاه ها پیشنهاد داد که به تصویب رسید.

معاون امورنمایشگاهی گفت: از این راهکارها می توان به پرداخت ۵۰درصدی هزینه نمایشگاه به صورت ریالی که بنا بر دلار مبادلاتی تعیین می‌شود و همچنین افزایش متراژ ارزی ۱۵ تا ۲۵ درصدی در سال برای مجریان نمایشگاه اشاره کرد تا از این طریق برای شرکتهای خارجی حاضر در نمایشگاه تخفیف و مشوق در نظر گرفته شده باشد.

وی ادامه داد: همچنین در امتیاز دیگری که برای مجریان و مشارکت کنندگان در نظر گرفته شده است مشارکت کنندگان می توانند مبلغ متراژ ارزی که در ابتدای قرارداد توافق و بر مبنای متراژ ارزی سال جاری با درصد افزایش محاسبه شده است را به صورت ۵۰ درصدارزی و ۵۰ درصد باقی‌مانده را ریالی طبق نرخ مرکز مبادلات ارزی پرداخت کنند که این روند تا پایان سال آینده ادامه خواهد داشت.

قنبری در پایان یادآور شد: البته شرکت نمایشگاهها طبق مصوبه دیگری مقرر کرد درکلیه نمایشگاههای داخلی باقیمانده تاپایان سال جاری مجریان می‌توانند کل مبلغ غرفه های ارزی خویش را درصورت تمایل با نرخ مرکز مبادلات ارزی محاسبه و به حساب شرکت نمایشگاه‌ها واریز کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.